Chemische "(web)shop"

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Chemische "(web)shop"

Hoi,

Wie kan me helpen aan een adres waar je als particulier, chemische stoffen kunt bestellen. Ik heb momenteel glutaraldehyde nodig. Het liefst in vaste stof vorm ipv in oplossing ivm houdbaarheid. Ik heb het nodig als aquariumbenodigheden om algen te bestrijden, meerover kunnen jullie hier lezen:

http://www.aquaticplantcentral.com/forumap...tead-excel.html

Alle andere adviezen zijn natuurlijk ook welkom. Als ik dat stof ook kan vinden in huishoudmiddellen oid dan zou dat ook een optie zijn.

Bijvoorbaat dank,

Hendra

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Chemische "(web)shop"

Glutaaraldehyde, 1 liter 25% oplossing in water, zoek je dat?

Berichten: 2

Re: Chemische "(web)shop"

Glutaaraldehyde, 1 liter 25% oplossing in water, zoek je dat?
Ook goed. Wat kost het en hoe lang blijft het houdbaar? En zijn ze ook in verschillende hoeveelheden verkrijgbaar dan 1L ? Mijn email staat in mijn profiel.

Berichten: 840

Re: Chemische "(web)shop"

labstuff, ik heb wat aar de chems op uw site gekeken. zijn ze niet wat aan de dure kant?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Chemische "(web)shop"

Glutaaraldehyde is extreem giftig en zeker in een 25% oplossing. Het is een fixeermiddel. Hiervoor heb je een goede afzuiging nodig(zuurkast)

Pas op!

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Chemische "(web)shop"

Chemicalien zijn nou eenmaal duur, ze zijn in ieder geval goedkoper dan bij Acros bijvoorbeeld. En als je ze 'Pro Analyse' grade goedkoper weet (ook in kleinere hoeveelheden) geef het adres dan maar door :D

En uiteraard: als ik voor 10 Euro een stof inkoop, verkoop ik het natuurlijk voor 11 Euro of iets meer, moet er nog iets aan verdienen.

Jor: Bovendien: Je vraagt naar bronnen om chemicalien voor aspirine omdat je niet weet waar je als partikulier chems kan kopen. Hoe kom je er dan zo snel bij dat de chemicalien op Labstuff duur zouden zijn? Kijk eerst even rond op de diverse sites van leveranciers voordat je een onterecht oordeel geeft.

Berichten: 3.145

Re: Chemische "(web)shop"

Jor, zoals Labstuff al aangaf, chemicalien zijn duur. Bij Labstuff is best een leuke selectie van chems te krijgen en de prijzen zijn heel redelijk. Je moet ook kijken naar de kwaliteit. Ik zelf heb daar een fles azijnzuur gekocht (1 liter) en dan heb je wel een echte laboratoriumstof en niet een fles ingedampte schoonmaakazijn of zoiets.

Er zijn meer bronnen voor chems (ik heb er 1 naar jou gemaild), maar die is qua prijs vergelijkbaar, sommige stoffen wat goedkoper, andere weer duurder, maar over de hele linie niet wezenlijk anders. Je zult het gewoon moeten doen met dergelijke prijzen, tenzij je chemie wilt bedrijven op het niveau schoonmaakmiddelen en bouwmarkt-oplosmiddelen :P .

Berichten: 840

Re: Chemische "(web)shop"

ja daar hebben jullie absoluut gelijk in, alleen ik schrok een beetje van de prijs van kopersulfaat en een paar andere hele basic chemicalien. maar verdereen goed aanbod.

Berichten: 3.145

Re: Chemische "(web)shop"

Echte basis chems kun je ook wel bij een keramieker kopen, bijv. www.silex.nl. Deze stoffen zijn echter wel een stuk onzuiverder dan wat labstuff heeft, maar voor veel thuischemie experimenten zijn die stoffen ook prima te gebruiken.

Zo'n zaak als silex heeft een redelijke verzameling metaalzouten, bijv. van koper, nikkel, chroom, ijzer, cobalt, molybdeen, bismuth, zilver. Vaak als carbonaat of oxide. Veel hiervan zijn goed op te lossen in zuren of in basen, behalve de oxiden van tin, titaan, cobalt, chroom en ijzer. Die laatsten zijn vrijwel helemaal niet op te lossen en kun je eigenlijk alleen ontsluiten middels een thermiet reactie.

Reageer