[scheikunde] profielwerkstuk biologische wapens

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 36

[scheikunde] profielwerkstuk biologische wapens

hallo iedereen. de tijd van profielwerkstukken is aangebroken. ik heb hierbij wat hulp nodig.

ik doe het zoals de titel al aangeeft over biologische wapens. echter hebben wij (ik en mijn partner) een kink in de kabel zitten. wij kunnen namelijk geen informatie vinden over het produceren en/of kweken van biologische wapens.

omdat biologische wapens zo breed is hebben we besloten het te hebben over de 5 die door wikipedia als meest drijgenden worden beschouwt.

nou de vraag/ probleem.

wij moeten weten hoe men aan deze middelen komt. de 5 waarvan ik het moet weten zijn:

- antrax

- botuline

- pest

- pokkenvirus

- ebola-virus

(de tularemie bactierie hebben we eruit gelaten omdat daarover minder al dan geen info te vinden is die voor ons bruikbaar is).

als iemand weet hoe men aan deze bacterien/ virussen komt dan zou ik daar graag alles over weten.

alvast bedankt.

Re: [scheikunde] profielwerkstuk biologische wapens

Bestellen bij de WHO, als je voldoende betrouwbaar bent en over het goede lab beschikt en een acceptabel onderzoeksvoorstel hebt dan worden ze toegestuurd.

Anders op de zwarte markt en heel veel geld

Berichten: 740

Re: [scheikunde] profielwerkstuk biologische wapens

De virussen zijn lastig verkrijgbaar, alleen illegaal denk ik...

Botuline is een toxine dat afkomstig is uit de Clostridium Botulium, de pest wordt veroorzaakt door de Yersinia Pestis en antrax zijn sporen van de Bacillus Antracis.

Berichten: 119

Re: [scheikunde] profielwerkstuk biologische wapens

Verspreidingsweg De bacterie Bacillus anthracis komt voor in de grond en kan zeer lang bewaard blijven. Miltvuur, de ziekte die Bacillus anthracis veroorzaakt komt vooral voor bij dieren. De ziekte is zeer zeldzaam in West-Europa, maar komt wel regelmatig voor in Oost-Europa, het Middellandse Zee gebied, Verenigde Staten, Australië en Canada. In andere landen zoals Afrika, Zuid-Amerika en Azië komt besmetting vaker voor.

je zou dus gewoon proberen kweekjes te maken en isoleren van eventuele bruikbare bacterien. maar zonder lab en gekwalificeerd personeel kom je niet ver gok ik <<mzlz

Reageer