tekens

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

tekens

hallo,

ik heb een computervraagje Afbeelding hoe moet ik een reactie vergelijking deze reactie scheikundig verantwoord opschrijven, dus met kleine lettertjes, en mooie plusjes en minnetjes? Ag+ + Cr2O7-  AgCr20

welke toetsen combinaties heb ik hiervoor nodig?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: tekens

Welke software gebruik je? In dit forum zitten daar speciale knopjes voor, maar in Microsoft Word niet!

Berichten: 89

Re: tekens

Daarvoor gebruik je subscript en superscript: sub- en superscript zijn tekens die resp. onder dan wel boven normale schrijfhoogte worden geplaatst.

Op veel fora kun je sub- en superscript toepassen m.b.v. BBCode (Bulletin Board Code).

Voor SUBscript:

Code: Selecteer alles

[SUB][/SUB]
Voor SUPERscript:

Code: Selecteer alles

[SUP][/SUP]
[/b]

Voorbeeld SUBscript: Na2CO3 geef je op fora weer door de "tekst " in onderstaande CODE-box, te typen in een reply-window:

Code: Selecteer alles

Na[sub]2[/sub]CO[sub]3[/sub]
Voorbeeld SUPERscript: Ag+ geef je op fora weer door de "tekst" in onderstaande CODE-box, te typen in een reply-window:

Code: Selecteer alles

Ag[sup]+[/sup]
In Microsoft Office Word-versies ouder dan Word 2007 kun je tekst de opmaak sub- en superscript als volgt geven:

1. Selecteer de tekst die je de opmaak sub- of superscript wilt geven.

2. Klik in het Opmaak menu op Lettertype.

3. Klik op het tabblad Lettertype.

4. Schakel resp. het selectievakje Subscript of Superscript in.

Berichten: 10

Re: tekens

thnk! :lol:

Berichten: 73

Re: tekens

Op het toetsenbord is dat volgens mij Ctrl +

en Shift Ctrl +

Berichten: 4

Re: tekens

als je in Word werkt ben je beter af me de vergelijkingseditor naar mijn mening.

Invoegen -> object -> microsoft vergelijkingseditor 3.0

dan kan je tekst boven een reactiepijl plaatsen en tegelijk sub en super script gebruike enzo, voor wiskundige berekeningen met wortels etc staat dat ook iets mooier. Het gebruik hiervan wijst zichzelf een beetje uit, beetje zoeken in het begin mss maar eens je het ene beetje onder de knie hebt gaat het veel vlotter zo. (Ik spreek hier wel over office '97 maar neem aan dat dat niet zo hard verandert is in latere versies)

Reageer