Is Natriumchloriet een destillaat?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Is Natriumchloriet een destillaat?

Hallo allen,

Leuk weetje waar ik achter kwam

Het hoofdbestanddeel Natriumchloriet (NaClO2) wordt al meer dan 80 jaar gebruikt om zwembaden, ziekenhuizen, etc. te ontsmetten, i.c.m. zuur waardoor chloordioxide ontstaat. Maar ook textiel wordt hiermee gebleekt en zelfs vlees, kip, vis en groente wordt er langer mee bewaard omdat het alle pathogenen doodt onder de 7Ph neutraal terwijl het de goede bacillen en cellen intact houdt zonder reststoffen achter te laten. Sinds 50 jaar wordt chloordioxide in europa gebruikt om water te zuiveren omdat men erachter kwam dat er geen carcinogene (kankerverwekkende) reststoffen in het water achterblijven. Dit kan van gewoon chloor niet gezegd worden omdat er 3 kankerverwekkende stoffen achterblijven die voor een mens schadelijk zijn.

Dus dat NaClO2 is zeer interessant spul, ik vraag me alleen af hoe NaClO2 nu precies gemaakt wordt. Is het een destillaat van het mineraalzout natriumchloride (keukenzout) vermengd met .....? Want de meest pure vorm die te verkrijgen is is 80%. Wat zit er in die andere 20%? Weet iemand of het mogelijk is om NaClO2 zelf te maken?

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

Lees dit eens:

http://www.lenntech.com/waterdesinfectie/d...ypochloriet.htm

PS het maakt echt geen onderscheid tussen goede en slechte bacterieen

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

Dat is Natriumhypochloriet (NaOCl)!!!

Ik bedoel natriumchloriet (NaClO2).

Chloordioxide (ClO2) doodt alleen de kwalijke bacillen/schimmels,virussen, etc... omdat deze onder de 7Ph neutraal leven. Dat komt omdat het oppervlak van een pathogeen een lagere Ph heeft dan bijv. bloed. Aangezien chloordioxide zeer explosief is doodt het onmiddelijk de pathogenen en er blijft alleen een beetje onschuldig keukenzout (natriumchloride) over dat vrijwel niet waarneembaar is. Mooier kan het bijna niet.

ClO2 bestaat uit 1 chloor en 2 zuurstofatomen die 'exploderen' wanneer het in aanraking komt met pathogenen onder de 7Ph. Het kan goede cellen geen kwaad doen.

Maar de vraag is hoe natriumchloriet gemaakt wordt? is dit een destillaat?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?


Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

NaClO2 wordt op industriële schaal gemaakt door ClO2 in een NaOH oplossing te leiden:

ClO2 + 2 OH- -> ClO2- + ClO3- + H2O.

Het gevormde natriumchloriet en natriumchloraat zullen worden gescheiden door kristallisatie(s). Natriumchloraat zal dan ook de (20%) verontreiniging in het natriumchloriet zijn. Vermoedelijk is het niet kostenefficient of onmogelijk om ook deze laatste 20% er uit te kristalliseren.

Omdat chloordioxide een explosief gas is zal dit eerst (on site) geproduceerd moeten worden. Dit gebeurd op industriële schaal als volgt:

2 NaClO3 + SO2 + H2SO4 -> 2 ClO2 + 2 NaHSO4

Hier kunnen ze natriumchloraat wat wordt teruggewonnen uit de zuivering van natriumchloriet weer hergebruiken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

ik kan met 90% zekerheid zegen dat deze stof niet direct op levensmiddelen gebruikt mag worden in de EU en america. Echter wordt natriumhypochloriet wel gebruikt voor het desinfecteren van oppervlakten en productiematerialen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

DrQuico schreef: NaClO2 wordt op industriële schaal gemaakt door ClO2 in een NaOH oplossing te leiden:

ClO2 + 2 OH- -> ClO2- + ClO3- + H2O.

Het gevormde natriumchloriet en natriumchloraat zullen worden gescheiden door kristallisatie(s). Natriumchloraat zal dan ook de (20%) verontreiniging in het natriumchloriet zijn. Vermoedelijk is het niet kostenefficient of onmogelijk om ook deze laatste 20% er uit te kristalliseren.

Omdat chloordioxide een explosief gas is zal dit eerst (on site) geproduceerd moeten worden. Dit gebeurd op industriële schaal als volgt:

2 NaClO3 + SO2 + H2SO4 -> 2 ClO2 + 2 NaHSO4

Hier kunnen ze natriumchloraat wat wordt teruggewonnen uit de zuivering van natriumchloriet weer hergebruiken.
Hoi DrQuico,

Bedankt voor je info, waar vond je dat? want ik kon het nergens vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

In een boek: 'Advanced Inorganic Chemistry' van Cotton en Wilkinson. Afbeelding

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

In een boek: 'Advanced Inorganic Chemistry' van Cotton en Wilkinson. Afbeelding
Hm...moet ik ook hebben dat boek, zeker alleen in het engels verkrijgbaar?

Het gekke is dat er vrijwel niets over natriumchloriet op het internet te vinden is. Ook niet op Wikipedia! Ik heb wel een vermoeden.

NaClO2 wordt wel gebruikt in Stabilized Oxygen (USA) en het heet Smart Oxygen in Nederland en alleen verkrijgbaar in een 3% NaClO2 oplossing wat eigenlijk te weinig is om heftige ziektes mee te bestrijden. Tja, en de famacie willen niet dat wij zo gemakkelijk genezen van allerlei ziektes.

Indien je Smart Oxygen n.l. mengt met citroenzuur dan krijg je chloordioxide wat het goedje weer wat effectiever maakt, maar nog niet krachtig genoeg.

Indien je een oplossing van 1 op 2,5 maakt van natriumchloriet en gedestilleerd water dan heb je een krachtig mengsel van 28% NaClO2 waarvan je maar enkele druppels nodig hebt. Wanneer je dit mengt met eenzelfde hoeveelheid druppels citroenzuur en 3 minuten wacht dan heb je chloordioxide. Ik kan jullie vertellen dat dit een wondermiddel is en alle ziekteverwekkers in het lichaam doodt. Velen malen krachtiger dan Smart Oxygen. Ik heb het o.a. zelf enige tijd geprobeerd en ik ben van al mijn klachten af. Gegarandeerd succes en volkomen veilig. Lees wel even de gebruiksaanwijzing van de man die dit heeft gevonden voordat je hiermee begint. Want je moet het rustig opbouwen, want je kunt er hooguit misselijk van worden, maar dit is een reactie van het immuunsysteem dat er giftige stoffen in het lichaam aanwezig zijn. Eenmaal ontgift heb je nergens last van. Dus een gezond persoon zal niet misselijk worden van dit spul.

Ik ben al overtuigd en het werkt voor iedereen kan ik jullie met 100% zekerheid zeggen. Het doet wat het beloofd.

Dit moet van de mensen blijven zodat we gezond kunnen blijven. Het zal ook nooit publiekelijk bekend worden omdat de farmacie en de reguliere geneeskunde op z'n gat zou komen te liggen. Dus denk 2 keer na wat je met deze info doet.

Hieronder een aantal refs.

MMS, Jim Humble and the Miracle Mineral (video)

http://www.youtube.com/watch?v=oeZsY7iMiqc

Jim Humble heeft ook een boek geschreven die tevens gratis verkrijgbaar is.

http://miraclemineral.org

Ervaring van o.a. iemand die nog maar 2-3 weken te leven had en is nu gered dankzij MMS.

http://www.miraclems.com/testimonies.html

Klein kind met malaria die gered wordt door MMS. (video)

www.projectgreenlife.com

Jim Humble op Webtalkradio.

Verschillende ziektes worden besproken en uitvoerig uitgelegd die de afgelopen jaren met MMS zijn verholpen zoals Lyme, Autisme, Kanker, Malaria, Diabetes...etc

http://www.podango.com/podcast_episode/146...im_Humble#48723

Zware metalen worden geneutraliseerd, met MMS poetsen voor een gezonder gebit, etc...Ook wordt er besproken wat cloordioxide (de werkzame stof) precies doet in het lichaam.

http://www.podango.com/podcast_episode/146.../MMS_Simplified

Er komt binnenkort een DVD uit van Jim Humble!!!! Steun dit project en help mee om dit op de markt te krijgen.

http://www.phaelos.com/understanding_mms.html

http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=27&p=104106

www.theliberiantimes.com/article_2005_05_9_5706.html

http://phaelosopher.wordpress.com/2007/09/...erful-chemistry

http://www.healthsalon.org/category/mms ... ement.html

Berichten: 3.145

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

Ik heb ZEER sterke bedenkingen tegen dit soort verhalen. Ik heb een beetje vrijwel zuiver NaClO2. Het is geen destillaat, maar een witte vaste stof, wel wat lijkend op fijngemalen keukenzout. Het zal inderdaad wel als onzuiverheid NaClO3 bevatten.

Met zuren ontstaat een mengsel van chloorgas en chloordioxide, wat als zeer intensief geel gekleurd gas zichtbaar is. ALLE leven wordt verwoest door deze gassen, niet alleen maar 'slechte' levensvormen (hoe je 'slecht' dan ook zou definieren).

Ik wil niemand aanraden om sterk geconcentreerde chloriet of chloordioxide oplossingen in te nemen. Sterker nog, ik raad het ten zeerste af.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

Wat een onzin, dingen als kanker en zeker diabetes is niet door zoiets te genezen. Bij diabetes zijn er geeneens slechte beestjes aan het werk. Het is je lijf dat een beetje minder presteert.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

Ik ben toch wel onder de indruk van dat MMS-gebeuren.

Ik ga proberen (UCHE uche) of het helpt tegen kortademigheid (UCHE uche) als gevolg van roken (URRCHE urche uche, sorry... :oops: ) en of mijn longen weer mooi schoon worden. Uche.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

teer is polair, dus ik zou ethanol proberen om je longen schoon te maken. dus meer wijn, bier, jenever, bereburg, etc
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

Ook ik heb sterke bedenkingen bij dit verhaal. Ten eerste omdat de informatie uiteindelijk uit slechts één bron voorkomt (Jim Humble). Dit is verdacht, maar ik moet toegeven geen garantie dat het niet zal werken.

Hiernaast heb ik ernstige twijfels wanneer er complot-theorieën bij worden gehaald. De FDA zou onder druk van de big pharma de almachtige werking van NaClO2 in de doofpot willen stoppen. Het staat iedereen vrij om een wetenschappelijke dubbel-blind studie naar de werking van een bepaald middel te doen. Helaas zie ik daar niets van terug. Enkel slecht verifiëerbare case-studies met verbazingwekkend positieve resultaten. Je hoeft geen big pharma bedrijf te zijn om een gedegen wetenschappelijke studie uit te voeren.

Nu de chemie:

NaClO2 is stabiel als vaste stof of in basische oplossing, maar ontleedt zeer snel in zure oplossing. De ontleding wordt gekatalyseerd door chloride ionen. Zowel zuur als chloride-ionen zijn in grote mate aanwezig in de maag. De inname van NaClO2 (in kleine hoeveelheden) zal naar mijn idee leiden tot directe ontleding in je maag tot natriumchloride en het giftige ClO2 gas. NaClO2 zal bij orale inname dus niet in de bloedbaan terecht komen. De kans dat het reactieve ClO2 gas (zonder eerst te reageren) in de bloedbaan komt is naar mijn idee nihiel.

Van wat ik tot nu toe heb begrepen van de toedieningsvorm dient NaClO2 gemengd te worden met citroensap, citroenzuur of azijn alvorens het in te nemen. Hiermee garandeer je eigenlijk al de ontleding in ClO2 voordat je het opdrinkt.

Het verhaal over het neutraliseren van zware metalen moet ik toch afdoen als volledige onzin. Zware metalen kun je niet neutraliseren. Je kunt ze op zijn hoogst uitscheiden via urine of ontlasting.

Het enige waar ik nog wel wat van zou kunnen geloven is dat je je tanden er mee zou kunnen poetsen. Het is immers een oxidant die je tanden zou kunnen bleken.

Het staat je natuurlijk vrij om hier een eigen mening over te hebben, maar ik denk dat het verstandig is je niet enkel op de positieve berichtgeving uit weinig diverse bronnen te richten. Je moet er ook kritisch naar kunnen kijken en placebo effecten zeker niet uitsluiten.

Ik heb hier een linkje naar de MSDS-sheet (gevaren van chemische stoffen) van NaClO2. Kijk daar ook eens naar.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Is Natriumchloriet een destillaat?

Het gekke is dat er vrijwel niets over natriumchloriet op het internet te vinden is. Ook niet op Wikipedia! Ik heb wel een vermoeden.
Je noemt je vermoeden niet. Dat is typisch iets dat mensen doen die een complottheorie aanhangen.



Ik heb ook een vermoeden en zal het wel zeggen: Je zoekt niet goed, omdat je het niet echt wilt weten.

Je gaat er tevens vanuit dat niemand die jouw bericht leest het zal natrekken, omdat je overkomt als expert. Wel, je bent geen expert, en ik controleer het wel even. Wikipedia heeft het wel degelijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_chlorite
NaClO2 wordt wel gebruikt in Stabilized Oxygen (USA) en het heet Smart Oxygen in Nederland en alleen verkrijgbaar in een 3% NaClO2 oplossing wat eigenlijk te weinig is om heftige ziektes mee te bestrijden.
Dat is een bende afpersers, die capsules van 10 cent voor 10 euro verkopen aan onschuldige slachtoffers.
Tja, en de famacie willen niet dat wij zo gemakkelijk genezen van allerlei ziektes.
Integendeel. Een willekeurig farmaceutisch bedrijf zou schathemelrijk kunnen worden met een allesgenezend medicijn. Dit statement is onzinnig. En bovendien niet ter zake. Het dient alleen tot stemmingmakerij. In het Engels noemt men zo'n statement in een argumentatie een Red Herring.
Indien je Smart Oxygen n.l. mengt met citroenzuur dan krijg je chloordioxide wat het goedje weer wat effectiever maakt, maar nog niet krachtig genoeg.
Nee het moet nog krachtiger. Het enige dat zeker helpt tegen elke ziekte is een dodelijke dosis.
Indien je een oplossing van 1 op 2,5 maakt van natriumchloriet en gedestilleerd water dan heb je een krachtig mengsel van 28% NaClO2 waarvan je maar enkele druppels nodig hebt.
BZZZ. Dit is 10x de oplosbaarheid. Weer betrap ik je op onzin. Dit toont aan dat je het nog nooit hebt geprobeerd, en ondermijnt je autoriteit op dit gebied (ehhh.... sorry, die had je nooit)
Wanneer je dit mengt met eenzelfde hoeveelheid druppels citroenzuur en 3 minuten wacht dan heb je chloordioxide. Ik kan jullie vertellen dat dit een wondermiddel is en alle ziekteverwekkers in het lichaam doodt. Velen malen krachtiger dan Smart Oxygen.
Je kunt dat wel vertellen, maar ik hoop dat niet al teveel mensen je geloven, want je bent geen betrouwbare expert.
Ik heb het o.a. zelf enige tijd geprobeerd en ik ben van al mijn klachten af. Gegarandeerd succes en volkomen veilig. Lees wel even de gebruiksaanwijzing van de man die dit heeft gevonden voordat je hiermee begint. Want je moet het rustig opbouwen, want je kunt er hooguit misselijk van worden, maar dit is een reactie van het immuunsysteem dat er giftige stoffen in het lichaam aanwezig zijn. Eenmaal ontgift heb je nergens last van. Dus een gezond persoon zal niet misselijk worden van dit spul.
Ah, dus als ik eraan overlijd dan vertel je mijn nabestaanden dat het komt omdat ik niet gezond was? Leuk verzonnen. Ook dit is typisch voor pseudo-wetenschappelijke theorieën: mensen bij wie het niet werkt behoren gewoon niet tot de doelgroep :D
Ik ben al overtuigd en het werkt voor iedereen kan ik jullie met 100% zekerheid zeggen. Het doet wat het beloofd.
In de wetenschap kan niemand iets met 100% zekerheid zeggen. En jouw "persoonlijke" ervaring is zeker geen wetenschappelijk bewijs. Een enkel voorval is slechts een mogelijke reden om een bepaald wetenschappelijk onderzoek in te zetten. Dat is echter hiervoor nog niet gedaan, ook niet op basis van andere anekdotes.

Een belangrijk probleem met anekdotes is dat ze eenzijdig zijn. Er zijn miljoenen andere mensen die zonder chloordioxide van hun ziektes afgeraken. En waarschijnlijk ook mensen die door chloordioxide ziek zijn geworden. Deze verhalen worden hier natuurlijk niet genoemd.
Dit moet van de mensen blijven zodat we gezond kunnen blijven. Het zal ook nooit publiekelijk bekend worden omdat de farmacie en de reguliere geneeskunde op z'n gat zou komen te liggen. Dus denk 2 keer na wat je met deze info doet.
Haha! Niet met wetenschappers over praten, hoor, want het moet geheim blijven!
Hieronder een aantal refs.
Helaas geen van allen wetenschappelijk verantwoord. Zeer eenzijdig en levensgevaarlijk.

Er is hier één ding serieus mis: dit argument is gebaseerd op een "expert" die moet worden geloofd op zijn reputatie. Dat is zeer onwetenschappelijk. Een wetenschappelijk expert verwijst niet naar zijn reputatie of naar die van anderen, maar wijst naar ondersteunende wetenschappelijk verkregen gegevens. De gegevens waarnaar dit heerschap verwijst zijn verre van wetenschappelijk, zoals ook al door anderen is opgemerkt.

Let op: ik ben ook geen autoriteit op dit gebied, en heb ook de waarheid niet in pacht. Maar mijn argumenten snijden wel hout, en die van jou zijn geen argumenten, maar slechts hand-waving arguments.

Reageer