Proline

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Proline

Ik ben al geruime tijd bezig met het opzetten van een bepaling vanvrije proline. Nu ben ik hier redelijk ver in. Het enige wat ik niet kan vinden is een duidelijke uitleg van hoe proline nou precies met ninhydrin reageert. Aangezien het een secundair aminozuur is en dus anders reageert als primaire aminozuren.

Kan er in de literatuur zeer weinig over vinden en alles wat ik vind gaat eigenlijk alleen maar over dat de kleur anders is. Dit is alles wat ik er tot nu toe over heb: http://www.clinchem.org/cgi/reprint/18/5/449.pdf

Dus als er iemand is die mij kan helpen aan wat informatie over de reactie Proline-->Ninhydrin

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Proline

Je snapt verder wel hoe alleen proline gemeten wordt met deze methode? Van alle primaire aminozuren reageert hun aminodeel tot stikstofgas zodat het niet meer met ninhydrine kan reageren.

Berichten: 5

Re: Proline

Hoe proline gemeten word doormiddel van de methode door bates is mij vrij duidelijk. Echter op wat voor wijze proline met ninhydrin reageert kan ik niet visualiseren.

Berichten: 5

Re: Proline

Niemand? ik ben opzoek naar het reactiemechanisme...


Berichten: 5

Re: Proline

@Ron; Thanx, je 2de link is erg handig. Had deze echter zelf ook al gevonden maar het is niet helemaal wat ik zoek. Wat ik zoek is een schema zoals Afbeelding

maar dan voor Proline. Misschien heel lui dat ik hem niet zelf maak maar ik weet niet hoe...

Berichten: 5

Re: Proline

Je snapt verder wel hoe alleen proline gemeten wordt met deze methode? Van alle primaire aminozuren reageert hun aminodeel tot stikstofgas zodat het niet meer met ninhydrine kan reageren.
Zie net je Edit pas, Proline is in mijn ogen een secondair aminozuur en dus eigenlijk een iminozuur. Verder begrijp ik het proces wel ik ben alleen op zoek naar een mooie schematische weergave in de vorm van structuurfomules.

Reageer