SPE cartridge

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 25

SPE cartridge

Dag iedereen,

Ik zou willen een methode ontwikkelen om anorganische componenten (endogeen Br-houdend materiaal, vb bromide) te scheiden van organische componenten (een geneesmiddel en zijn metabolieten die Br hebben in hun molecule)via SPE cartridge in urine en plasma van ratten.

1 Ik heb reeds cartridges van Waters (6 cc/500 mg, HLB) gekocht, maar nu blijkt dat om je sample erdoor te krijgen je vacuum moet toepassen, maar ik beschik niet over een vacuumaansluiting, zijn hier alternatieven voor beschikbaar, je kunt bvb toch geen peer aanbrengen bovenaan zo'n cartridge? of kan je met lang genoeg wachten toch je componenten erdoor krijgen?

2 wat verstaat men onder het "doorbreken" van polaire stoffen en "hydrofobic collapse"

3 mss heeft iemand reeds ervaring met het ontwikkelen van dergelijke afscheiding tss endogene en exogene componenten, en kan die persoon mij enkele tips meegeven?

alvast bedankt

Berichten: 2.399

Re: SPE cartridge

1) Zeker dingen als plasma lopen er niet doorheen zonder een vacuum. Ik ken ook geen alternatieven.

2) Doorbreken is dat je analiet niet compleet wordt opgehouden op de cartridge. Dit kan gebeuren omdat je bijvoorbeeld teveel analiet aanbrengt of je analiet niet genoeg affiniteit heeft.

3) JE echte scheiding wil je niet doen toch op een HLB cartridge? Je moet elueren in methanol en een goede pH kiezen. Daarna zou ik het oplosmiddel verdampen en oplossen in water en vervolgens injecteren in een HPLC

Berichten: 67

Re: SPE cartridge

Mwah, met een beetje gasdruk dmv stikstof zou je toch ook het plasma erdoor kunne drukken? Dat lijkt me geen probleem .......

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: SPE cartridge

Wij hebben zelfs een bankje van pak 'm beet, 10 bij 20 van die buisjes waarmee je onder druk het eluens erdoor perst.

Vacuum werkt niet zo goed als je, zoals wij, te maken hebt met een vluchtig oplosmiddel.

Reageer