Omscholen en ervaring met E-learning

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Omscholen en ervaring met E-learning

Ik heb een MLO klinische chemie diploma en ben nu 10 jaar werkzaam als medisch analist.

Aangezien in de zorg steeds meer bezuinigd moet worden en ziekenhuizen meer op het bedrijfsleven gaan lijken, krijgen veel (voornamelijk ziekenhuis-) laboratoria te maken met fusies en overnames.

Iets dergelijks staat ons ook te wachten en daarom vraag ik me af of het niet tijd wordt om iets anders te gaan doen.

Als ik iets anders wil, zal ik me moeten omscholen.

Dat houdt in: een deeltijd opleiding die ik naast mijn werk kan doen.

Het handigst is om een opleiding te kiezen die aansluit op mijn huidige kennis en ervaring.

Dan kom ik al snel op Chemie of Biochemie.

En wil ik een beetje een redelijke baan kunnen krijgen moet het denk ik wel HBO worden.

Weet iemand aan wat voor soort functies ik zou moeten denken bij deze opleidingen en waar genoeg werk in te vinden is?

Heeft iemand hier ervaring met de situatie: MBO opleiding --> werken en daarbij een deeltijd HLO opleiding? (lijkt me behoorlijk pittig)

Ik heb gezien dat de HAN deeltijdopleidingen Chemie (HBO), Biologie en Medisch (HBO) en Chemie (MBO) via E-learning heeft.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Nog even een losse vraag: kun je met MBO Chemie eigenlijk een goed betaalde baan krijgen?

Ik verwacht zelf van niet, maar heb eigenlijk geen idee.

Berichten: 18

Re: Omscholen en ervaring met E-learning

de chemische bedrijven zitten te springen om goed chemisch geschoold personeel. En dat zal alleen maar sterker worden met de komende vergrijzingsgolf.

De verhouding tussen MBO en HBO qua aantallen/ratio weet ik niet.

Met HBO kun je, mits je geschikt bent, vaak veel verder in het bedrijfsleven (functie en salaris) komen dat met MBO, zeer goede MBO-ers daargelaten.

Kortom een mooie uitdaging!

PS: bedenk dat een goed MBO-er zijn wel beter is dan een slechte HBO-er als de lat te hoog voor je is..... Kijk eens of je ergens getest kunt worden of kijk jezelf eens goed in de spiegel wat je aan zou kunnen of praat eens met iemand uit die wereld.

Salaris van een HBO-er: kijk eens op intermediair.nl voor een indicatie.

Reageer