expanded polystyreen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

expanded polystyreen

wie kan mij vertellen wat de levenduur is van e.p.s als het gebruikt wordt als drijfvermogen bij drijvende steigers

b vd cj

Berichten: 774

Re: expanded polystyreen

Kan je misschien een beetje meer omschrijven voor wat voor steigers?

Zoet water, zout water?

De grootte van de steiger...

Berichten: 3

Re: expanded polystyreen

het gaat om het vernieuwe van een haven met 200 ligplaatsen

de bedoeling is om polyester bakken gevuld met e.p.s. ,bij elkaar gehouden met aluminium frames, bekleed met kunststof planken .

de haven ligt aan de maas dus zoetwater

groetjes cj

Berichten: 774

Re: expanded polystyreen

Ik denk dat je dit best bespreekt met een vakman terzake, met de nodige plannen en tekeningen.

Want er moet met veel dingen rekeninggehouden worden, ik denk bv aan schimmels, corrosie,...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: expanded polystyreen

Volgens mij heeft is EPS nagenoeg onaantastbaar voor microorganismen. Het kan wat dat betreft dus decennia lang mee. Blootstelling aan UV-licht (zon) zou langzame afbraak kunnen verzorgen. Het grootste probleem is naar mijn idee mechanische schade (klotsend water bijvoorbeeld of alg-aanslag en knabbelende beesten). Dit kan lekken en het uit elkaar vallen van de EPS veroorzaken. Maar als ik je beschrijving goed begrijp is het EPS afgeschermt van water en zonlicht, dus dan zou het erg lang mee moeten kunnen gaan.

Berichten: 3

Re: expanded polystyreen

ja dat klopt

het eps zit in een polyester bak waar water doorheen kan lopen (kleine gaten vinger dik )

in de bak is dus geen drukverschil

op die manier is de kans op osmoze (delamineren van polyester ) gering

cj

Reageer