bacterie klebsiella pneunomiae

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

bacterie klebsiella pneunomiae

ik probeervoor mijn vrouw te achterhalen hoe het mogelijk is dat haar blaas vol met

klebsiella pneunomiae zit terwijl ze daar op dit moment na veel voorafgaande antbiothicakuren geen last van heeft. Ondanks dat er geen klachten zijn op dit moment

wil de huisarts opnieuw een antbiothickuur geven waarvan ze telkens moet braken.

wie heeft er echt verstand van deze materie?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: bacterie klebsiella pneunomiae

Ik heb niet veel verstand van bacteriën.

Ik vraag me af waarom je je huisarts niet gewoon belt met deze vraag.

Wat ik van klebsiella pneumoniae op internet vindt, is dat het een bacterie is die vaak in de urinewegen wordt aangetroffen. Hij is vrij resistent tegen de meeste antibiotica. Hij kan zich lang rustig houden, om dan in één keer tot uitbarsting te komen.

Misschien heeft je huisarts specifieke antibiotica tegen deze bacterie gegeven?

Misschien dat iemand anders op dit forum er meer verstand van heeft?

Berichten: 365

Re: bacterie klebsiella pneunomiae

Deze bacterie is waarschijnlijk ongevoelig voor de gegeven antibiotica die je vrouw gehad heeft en kreeg de kans om zich te ontwikkellen. Vraag aan de huisarts geen anticioticum voor te schrijven als de bacterie nog niet getest is op waar het wel gevoelig voor is. Ik vermoed namelijk dat de huisarts nu met een zg breedspectrumantibiotica probeert de Klebsiella aan te pakken.

Verder een van vrouw tot vrouw advies. slik per dag 1000 mg vitamine c dit zuurt de slijmvliezen aan en voorkomt mischien dat de bacterie "overspringt"naar een vervelend plekje in de buurt van de blaas...(ook cranberrie preparaten hebben een dezelfde goede werking niet ter bestrijding van de infectie maar ter preventie van een volgende)

Reageer