Methode ontwikkeling

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Methode ontwikkeling

Wat is een methode onwikkelen op bijvoorbeeld de HPLC en hoe ga je te werk?

Groeten,

Sandy

Berichten: 774

Re: Methode ontwikkeling

Bedoel je niet: "ik probeer een analyse te doen van een product en ik zou graag een stof in dit product bepalen met hplc"

edit: en voor deze bepaling ga je dan een voorschrift opstellen, hoe je te werk moet gaan

Berichten: 677

Re: Methode ontwikkeling

In het algemeen is methode-ontwikkeling een reeks experimenten waarbij je met een minimaal aantal experimenten een scheiding met HPLC (of eventueel GC) op punt stelt. Dit wil zeggen dat alle componenten in je monster gescheiden zijn met een goede resulutie (liefst Rs >= 1,5) en dit met een zo kort mogelijke chromatogramtijd (Dit is een beetje langer dan de retentietijd van de laatst eluerende component).

Hiervoor bestaan er experimenteerschema's. Het is uiteraard niet mogelijk om dit in een kort tijdsbestek uit te leggen, maar ik kan je eventueel wel wat informatie en literatuur aan de hand doen.

Berichten: 4

Re: Methode ontwikkeling

Ik zou graag meer hierover willen weten.

Informatie is van harte welkom.

Berichten: 2.399

Re: Methode ontwikkeling

Een forum is niet de juiste plek voor dit soort informatie. Ik raad je aan eens een goed boek over dit thema aan te schaffen.

Berichten: 677

Re: Methode ontwikkeling

De beste informatie hierover is het volgende boek, zeker te vinden in een universiteitsbibliotheek:

L.R. Snyder, J.J. Kirkland, J.L. Glajch

Practical HPLC method development 2nd Ed.

Wiley, New York, 1997

ISBN: 0-471-00703-X

Berichten: 2.399

Re: Methode ontwikkeling

Dat is zeker een zeer goed boek Afbeelding

Berichten: 4

Re: Methode ontwikkeling

Bedankt voor de hulp!

Reageer