heb hulp nodig

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 44

heb hulp nodig

Goedendag ,

ik ben een laatste jaars student op de paarden markt en we moeten voor onze geintegreerde proef een onderwerp kiezen en dat uit werken .

Ik heb Chemische wapens gekozen en mijn vraag is nu :

Weet er soms iemand iets als practische proef ? Want ik geraak er echt ni uit wat ik kan doen enzoo ?(het mogen meerdere kleine proeven zijn of 1 grote)

plzz help me :)

Thx

Berichten: 316

Re: heb hulp nodig

Helaas. Echt proefjes voor chemische wapens krijg je hier niet [!]

Eventueel kun je hier kijken of er iets leuks tussen zit...

Re: heb hulp nodig

Ik ben wel nieuwsgierig voor welke opleiding?

En wat is de link tussen een paardemarkt en chemische wapens en heeft de begeleider het idee geaccepteerd?

Berichten: 111

Re: heb hulp nodig

Hogeschool Antwerpen, Campus Paardemarkt. Heeft weinig met paarden te maken, ze geven gewoon opleidingen chemie.

Maar nog steeds vreemd dat ze iets over chemische wapens toelaten.

Berichten: 44

Re: heb hulp nodig

jah wij mochten zelf een onderwerp kiezen dat iets met onze richting te maken heeft en omdat ik industriele wetenschappen volg met chemie koos ik voor het onderwerp chemische wapens en ze zeiden dat het goed was mor ik moet dus nu iets vinden als practische proef mor da moet ni echt een chemisch wapen zijn he :P gwn oziets als ik al had gelezen van chloorgas maken enzoo zo van die dingen ;)

thx

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: Een klein beetje letten op je spelling en zinsbouw is beslist geen zonde.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 111

Re: heb hulp nodig

Ik denk dat je eens wat beter na moet denken voordat je zo'n opdracht kiest. Met chloorgas zijn nog mensen omgebracht in de laatste irakoorlog.

Elke stof die voor chemisch wapen in aanmerking komt is potentieel dodelijk. Geen spul waarmee je in je zuurkastje wilt gaat prusten.

Berichten: 840

Re: heb hulp nodig

chloorgas kun je gewoon maken in de zuurkast hoor. Fosgeen en zenuwgassen is weer wat anders ...

Berichten: 365

Re: heb hulp nodig

ik vind dit geen onderwerp voor dit forum je zegt wel student te zijn maar dit is moeilijk te veriefieren (niet boos worden) en via google kunnen ook anderen ongewenst op ideen gebracht worden.

Berichten: 1.490

Re: heb hulp nodig

als ik me niet vergis is de module "Chemische Wapens" een module van de opleiding Forensic Science bij ons op school en niet van Chemie :P Afbeelding

Berichten: 44

Re: heb hulp nodig

kk toch cva voor de moeite :)

Berichten: 223

Re: heb hulp nodig

klein is fijn schreef: Ik denk dat je eens wat beter na moet denken voordat je zo'n opdracht kiest. Met chloorgas zijn nog mensen omgebracht in de laatste irakoorlog.

Elke stof die voor chemisch wapen in aanmerking komt is potentieel dodelijk. Geen spul waarmee je in je zuurkastje wilt gaat prusten.
vaak moet er met de leverancier ook diverse papieren worden getekend dat de stoffen niet voor chemische wapens gebruikt mogen worden

als ze je op school niet kunnen instrueren wat het doel/opdracht van de proef is dan houd het snel op

PS: wat is dat voor school :lol:

later ga je dat immers toch ook niet doen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: heb hulp nodig

Tjonge wat zijn we negatief allemaal.

Het maken van zo'n project is nuttig niet omdat je dan zoveel over het onderwerp leert, maar omdat je leert wat erbij komt kijken om zelf informatie bij elkaar te krijgen over een onderwerp en daarover een verslag te maken. Dit zul je later heel goed kunnen gebruiken!

Chemische wapens zijn een heel interessant chemisch onderwerp. Je hoeft natuurlijk niet meteen een strijdgas te maken in een experiment. Het lijkt me veel gepaster om eens uit te zoeken wat er voor mogelijkheden bestaan om chemische wapens onschadelijk te maken, en daar een experiment op te baseren. Alternatief zou je een chemische reactie kunnen uitvoeren die een onschuldig stofje maakt, maar op dezelfde manier als een chemisch wapen vaak "op het laatste moment" de synthese doet: dus niet de stoffen zijn hetzelfde, maar de manier waarop de synthese wordt gedaan. Misschien kun je daar wel een bona-fide toepassing voor vinden!

Wist je dat in Den Haag een internationale organisatie zit die zich wereldwijd met chemische wapens en opruimen bezig houdt? Kijk maar eens op http://www.opcw.org/

Reageer