Lithium

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Lithium

Hallo,

Is er iemand die gewoon is om te gaan met account managers van chemische leveranciers?

Die oa lithiumcompounds leveren.

Welke kennis kan ik van deze persoon verwachten en wat niet?

Moeten zij op de hoogte zijn van de sytheses?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Lithium

Wat wil je ermee doen dan?

Ik heb wel zo'n vaag illegaal vermoeden....

Berichten: 5

Re: Lithium

Hoi,

Echt niet hoor maar ik stap over van de sales in de coatingchemie naar sales in lithiumcompounds daarmee mn onderzoek!

Thanks voor je reactie

Berichten: 173

Re: Lithium

In principe hoeven je leveranciers niet op de hoogte te zijn van wat jij met hun spullen doet. zou leuk zijn als je iets bijzonders bedacht had en zij voordat je het patent hebt al weten waar het om gaat.

zij moeten jou wel op de hoogte brengen van gevaren en advies over het gebruik van de stof. soms worden bepaalde reacties afgeraden omdat de inhibitor van de stof hierin vervelend kan reageren.

Berichten: 5

Re: Lithium

Dank u JFeenstra!

Dit is al een geruststelling,nu krijg ik wel een lange opleiding door het bedrijf hoor maar ik ben graag voorbereid op kennis van zaken.

Namelijk in de coatingchemie moeten wij heel veel advies kunnen geven omtrent solventen toevoegingen en aditieven enz...

Wat lithium betreft sta ik versteld hoeveel type lithiumcompounds er zijn met zijn verschillende toepassingen in de industie.

Vooral de pharmaceutische industrie zullen mijn klanten zijn.

Bedankt en alle info is welkom!

Groeten, als ik wat kan terugdoen!

Berichten: 1.379

Re: Lithium

Voor het metaal of element lithium bestaan minstens drie heel uiteenlopende markten. Bijv. batterijen, farmacie en (nonferro)metalen. Wilt U zich op alle drie tegelijk gaan orienteren?
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 5

Re: Lithium

hallo hzeil,



Dit klopt zeker wat u zegt en er zijn inderdaad meer dan drie industrietakken waar het lithium element of zijn samenstellingen gebruikt worden.

Voor het bedrijf waar ik ga werken als sales manager (naam is nog confidentieel) worden inderdaad al deze bedrijven benadert.

Mijn gesprekspartners zullen vooral aankopers zijn en ontwikkelaars (chemisten).

Welke vragen kan ik van deze laatste verwachten omtrent de gronstof die ze nodig hebben in hun synthese of formulatie?

Thanks

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Lithium

Een van de belangrijkste vragen zal zijn hoe zuiver het materiaal is.

En uiteraard de prijs, er zijn namelijk zat landen waar dit goedkoop te krijgen is, bijvoorbeeld China.

Berichten: 173

Re: Lithium

Als het om de farmaceutische industrie gaat zal er wel om een medical grade worden gevraagd. deze zuiverheden komen vaak met een flinke prijs maar ze zijn dan ook vaak zuurstof en watervrij

Reageer