De methode DET en MET

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 43

De methode DET en MET

Goedemorgen..

Kan iemand mijn misschien vertellen wat een dynamische methode is en en een monotonisch methode is..?

heb echt overal gezocht maar kan gewoon niks vinden..?

Kan iemand mijn misschien alsjeblieft hiermee helpen..

Alvast vriendelijk bedankt..

groet,

Mo

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: De methode DET en MET

Zegt me eerlijk gezegd nogal weinig... in welke context wordt dit gevraagd?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 43

Re: De methode DET en MET

Ik werk met een nieuwe titrando..

En ik werk met twee methodes, namelijk de montone titratie en de dynamisch titratie methode..

dus ik wilde eigenlijk meer weten wat deze twee methodes inhoudt, en wat het verschil is tussen deze methode's.

Berichten: 266

Re: De methode DET en MET

een gokje:

Bij een monotone titratie is het aantal ml/min hetzelfde terwijl dit bij een dynamische verschilt. Ver van het equivalentiepunt een grrot aantal ml/min terwijl dicht bij het eindpunt het aantal ml/min verkleint en na het equivalentiepunt weer toeneemt.

Het is maar een ideetje

Berichten: 173

Re: De methode DET en MET

Dat is volgens mij wat er wordt bedoeld. maar is het niet monotone. en het zal wel gaan over de methode van toevoeging

Berichten: 23

Re: De methode DET en MET

De monotone titratie heeft inderdaad vaste volumes als toevoeging in de titratie maar dit hoeft niet te gelden als vaste dosering per tijdseenheid. De monotone titratie kan nl worden uitgevoerd als drift gestuurd waarbij een nieuwe dosering pas wordt gedaan als het electrode signal stabiel is geworden of tijdsgestuurd waarbij de dosering na een vaste tijd wordt gedaan (heel grote waarde als drift factor gebruiken).

De dynamische titratie past de additie volumes aan op basis van de signaal verandering ten gevolge van de voorgaande additie. Doordat de methode de doseringen zelf optimaliseerd is de titratie snel waar het kan en langzaam waar het moet. Deze methode geeft daardoor meestal goede resultaten zelfs als de parameters van de titratie niet helemaal optimaal zijn gekozen.

Berichten: 43

Re: De methode DET en MET

weten jullie toevallig ook een site waar ik er meer over kan lezen ??

Berichten: 223

Re: De methode DET en MET

zekerweten in de handleiding van de titrando [!]

(gebruik namelijk zelf een titrino)

zie het antwoord van disaster

afhankelijk van de toepassing kies je DET of MET

PS; wat is SET dan ? (want ik heb hier thuis geen handleiding :) )

Berichten: 23

Re: De methode DET en MET

SET is een eindpunts titratie. Dit wil zeggen dat je titreert tot een door je zelf opgegeven eindpunt. Dit eindpunt kan afwijken van het equivalentiepunt van de titratie. Deze methode wordt vaak gebruikt om resultaten te verkrijgen die overeenkomen titraties waarbij de eindpunten worden gedetecteerd met een kleurindicator in plaats van een electrode.

Reageer