Filter bacterien/technieken ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Filter bacterien/technieken ?

Hallo iedereen,

Ik ben een leek op het gebied van chemie vandaar dat ik hier om raad vraag.

Ik lees veel berichten omtrent bacterien die gebruikt worden in filters om visvijvers

schoon en gezond te houden.

http://koikarperforum.nl/forum/viewtopic.php?t=921

Ik heb een link geplaatst van een zojuist gelezen "onderzoeks rapport"

Wie kan mij vertellen of dit op waarheid berust of bull-**** is.

Gr Piet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: Filter bacterien/technieken ?

leuk verkooppraatje, halen feit en flauwe kul door elkaar.

nou ben ik geen vijver expert maar als je begint te praten dat Bacillus subtilus bestand is tegen 110oC, groeit vannaf 5oC en wetende dat het een voedselbederver is in de geappertiseerde en gepasteuriseerde levensmiddelenwereld is, is dit verhaal voor mij een broodje aap.

ofwel er staan enkele fundementele fouten in het verhaal en ik denk dat een watervalletje bouwen in je vijver een goedkopere oplossing zal zijn.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Filter bacterien/technieken ?

nou ben ik geen vijver expert maar als je begint te praten dat Bacillus subtilus bestand is tegen 110oC, groeit vannaf 5oC en wetende dat het een voedselbederver is in de geappertiseerde en gepasteuriseerde levensmiddelenwereld is, is dit verhaal voor mij een broodje aap.