Zelf leren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Zelf leren

Hallo, ik ben Maud.

Ik wil graag zelf met schoolboeken (VWO) mijn chemie kennis wat opkrikken. ik heb ooit in mijn jeugd de toen MAVO hetende school doorlopen en examen gedaan in scheikunde. Daarna met schoolboeken de eerste klassen van VWO doorgewerkt, maar nu moet ik dus voor de bovenbouw gaan werken en ik heb twee soorten boeken: Chemie en Chemie Overal. Welke van deze methode is nu het beste om zelf uit te werken? Of maakt dat geen verschil? Ik weet dat ze niet van het allernieuwste schoolsysteem zijn, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Ik wil alleen weten welke van die twee methode het beste is om zelf uit te studeren.

Groetjes, Maud

Berichten: 2.399

Re: Zelf leren

Ik zou gewoon kijken wat de lijn is die aangegeven wordt in de boeken qua onderwerpen etc. Vervolgens kan je natuurlijk gewoon wanneer iets niet duidelijk is het andere boek er bij pakken en omgekeerd. Ik ken de boeken zelf verder niet. Als ik wat leer, doe ik dat vaak uit meerdere naslag werken, dat werkt voor mij het beste.

Berichten: 19

Re: Zelf leren

ikzelf leer uit het boek Chemie (zit nog in de Havo 5) ik vind het een prettig boek om mee te leren en opdrachten te maken. ik ken chemie overal niet en kan daar dus niet over oordelen.

Berichten: 147

Re: Zelf leren

Ik heb les gehad uit Chemie Overal. Ik vind het een prima boek, hoewel ik geen andere boeken ken van het middelbaar onderwijs.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Zelf leren

ik heb ooit les gehad uit NaSk. vond het toen 3x niks
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 316

Re: Zelf leren

Chemie Overal is goed, maar het werkt voor geen meter aangezien het allemaal in een vrij onlogische volgorde wordt behandelt. Ik heb dat boek namelijk zelf ook gehad.

Ik heb nu Pulsar en dat zit al weer iets logischer in elkaar, maar ook niet echt heel handig.

Berichten: 85

Re: Zelf leren

Je hebt ook de boeken van Curie, maar die lijken qua hoofdstukken volgens mij erg veel op Chemie overal. Qua opdrachten vond ik Chemie overal fijner, omdat je daar duidelijkere uitleg van te voren krijgt, en de opdrachten zijn heel erg opbouwend zeg maar.

Berichten: 19

Re: Zelf leren

om even terug te komen op wat ik eerder gezecht heb, ik heb wel ervaring met Chemie Overal, en vind het nogal onlogisch. zoals eerder gezecht gaat alles een beetje door elkaar. ik zou Chemie verkiezen boven Chemie Overal.

Berichten: 16

Re: Zelf leren

Ik heb momenteel les uit Chemie overal en ik heb er totaal geen slechte ervaringen mee.

Ik vind het een goed, duidelijk boek waar alles gewoon goed wordt uitgelegd.

Berichten: 26

Re: Zelf leren

Ikzelf werk met Chemie. Over het algemeen is dit een best goed boek. Redox, zuren en basen... dit wordt allemaal goed en uitvoerig uitgelegd, alleen de hoofdstukken organisch vind ik een beetje zwakjes en onvolledig. Je zou dus met beide boeken kunnen werken. Anorganisch getinte hoofdstukken uit Chemie en organisch uit Chemie Overal.

Berichten: 1.816

Re: Zelf leren

Al deze boeken leiden op voor een examen en zijn goed gekeurd. Maar je leraar moet je wel erin sturen. Hij vangt ook de gebreken in een boek op. Hopelijk heb je een goede leraar.
LiA

Berichten: 365

Re: Zelf leren

Werk je in het ondewijs en wil je daarom je kennis opkrikken? of is het persoonlijke interesse met het doel daarna een andere studie op te pakken.

Berichten: 1.816

Re: Zelf leren

Ellen4ever, tegen wie ageer je?? Wees svp wat duidelijker.
LiA

Berichten: 365

Re: Zelf leren

op de vragensteller want ik denk dat het soort boek wat je hier moet hebben afhangt van het doel wat je voor ogen hebt. :cry:

Reageer