Fitna The Movie

Moderator: Rhiannon

Berichten: 62

Fitna The Movie

Hallo mensen,

Ik heb net die pas uitgekomen film van Geert Wilders gezien. Aan de ene kant afschrikwekkend, het idee al doch ook de waar-zijnde inhoud (vanuit mijn blik bezien dan!). Aan de andere kant ook fascinerend hoe die film in elkaar gezet is, en er een geheel van gemaakt is.

Nu zou ik jullie willen vragen om te begrijpen dat ik het islamitische geloof niet afkraak of zo ongenuanceerd wil beledigen, maar slechts mijn mening vertel.

Maar... Wat vinden jullie? Had dit gemogen? Voor de Moslims: verdraait hij de waarheid of heeft hij gelijk...

flappiekonijn

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Fitna The Movie

Iedereen is vrij in het uiten van zijn mening, dus van mij mag hij het uitbrengen.

Ook is de inhoud nou niet bepaald kwetsend als werd verwacht (grotendeels oude beelden). Dus reacties van de extremisten zullen minder zijn dan verwacht.

Echter als er wel extremistische reacties komen dan bewijst de film wel de waarheid.
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 62

Re: Fitna The Movie

Maar misschien houden de moslims zich hierom rustig? Kan dat?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Fitna The Movie

dat is het punt juist

wilders lokt reacties uit die de film juist de kern van waarheid zouden moeten geven.

maarja ik mag hem niet. hij heeft een paar goede punten maar hij draaft tever door. waardoor hij zelf een extremist is geworden. alleen een die zichzelf niet opblaast met explosieven maar een met woorden.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2.399

Re: Fitna The Movie

Het is alleen maar een opsomming van gebeurtenissen waar Wilders niks aan uitgelokt heeft. Zijn gewoon historische feiten.

Berichten: 2.399

Re: Fitna The Movie

Jurn schreef: Iedereen is vrij in het uiten van zijn mening, dus van mij mag hij het uitbrengen.

Ook is de inhoud nou niet bepaald kwetsend als werd verwacht (grotendeels oude beelden). Dus reacties van de extremisten zullen minder zijn dan verwacht.

Echter als er wel extremistische reacties komen dan bewijst de film wel de waarheid.
Dat heeft die film al gedaan volgens mij, als ik kijk naar de onrust en dreigementen die er alleen al door de geur van deze film in de arabische wereld is ontstaan.

Berichten: 149

Re: Fitna The Movie

Napoleon1981 schreef:
Jurn schreef: Iedereen is vrij in het uiten van zijn mening, dus van mij mag hij het uitbrengen.

Ook is de inhoud nou niet bepaald kwetsend als werd verwacht (grotendeels oude beelden). Dus reacties van de extremisten zullen minder zijn dan verwacht.

Echter als er wel extremistische reacties komen dan bewijst de film wel de waarheid.
Dat heeft die film al gedaan volgens mij, als ik kijk naar de onrust en dreigementen die er alleen al door de geur van deze film in de arabische wereld is ontstaan.
Heb je helemaal gelijk in, als je al ziet wat er gebeurd als mensen in het Midden -Oosten ook maar horen dat er een film over de koran uitkomt. Dus ik weet zeker dat er extremistische reacties gaan komen.

Wilders heeft nu maandenlang aandacht gehad en dit gaat hem stemmen opleveren.

Wat ik alleen niet begrijp is dat hij zolang nodig heeft gehad om die film te maken. zoveel werk leek het me niet, maar dat kan natuurlijk weer zijn vanwege die aandacht..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Fitna The Movie

dat noemen ze gratis publisiteit.

john de mol deed dat toch ook met Talpa/tien
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 125

Re: Fitna The Movie

De film is niet zo bijzonder. Echter, hoe het kabinet (met name Balkenende) en de media ermee omgingen, nog voor er iets bekend was, is beneden alle peil. Die ongelovelijk laffe houding van de MP heeft meer schade veroorzaakt dan de film. Je kunt het met Wilders eens zijn of niet, maar vrijheid van meningsuitgang gaat voor alles (ook voor het eventueel beledigen van een godsdienst).

sjouke

ps. hier in Zwitserland is het absoluut geen nieuws.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Fitna The Movie

Hovinsj1 schreef: ......... Je kunt het met Wilders eens zijn of niet, maar vrijheid van meningsuitgang gaat voor alles (ook voor het eventueel beledigen van een godsdienst).

sjouke

ps. hier in Zwitserland is het absoluut geen nieuws.
Dit ben ik niet helemaal met je eens.

Vrijheid van meningsuiting is een heel hoog goed en daar moet ieder respect voor hebben. Maar omgekeerd moet die vrijheid van meningsuiting ook respect voor anderen blijven garanderen. Belediging (ook van godsdienst) vind ik niet mogen (is er trouwens niet een grondwetsartikel dat daarin voorziet?).

Los van het feit dat ik het niet helemaal eens ben met de strekking van Wilders´ film, vind ik wel dat hij hem heel subtiel en goed gemaakt heeft. Subtiel, ja... Niet de inhoud want die knalt erin, maar ik bedoel subtiel in de zin dat hij heel duidelijk maakt wat zijn mening over de islam is, terwijl hij er in slaagt om nèt niet beledigend te worden. Dat siert hem.

Voor de rest stem ik liever op een andere partij dan Wilders.

Berichten: 774

Re: Fitna The Movie

Ik ben zeker dat er nog reacties zullen komen van moslims, dit kan gewoon niet anders...

Berichten: 149

Re: Fitna The Movie

eerste reacties uit Iran zijn zoals iedereen al verwachtte..

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Fitna The Movie

eerste reacties uit Iran zijn zoals iedereen al verwachtte..
En die zijn gewoon ingegoten door Imams (no offense, maar zelf denken schijnt soms lastig te zijn) die zelf de film niet eens gezien hebben, en weer een excuus hebben om liggen te ranten over het westen.

Berichten: 62

Re: Fitna The Movie

Hovinsj1 schreef: De film is niet zo bijzonder. Echter, hoe het kabinet (met name Balkenende) en de media ermee omgingen, nog voor er iets bekend was, is beneden alle peil. Die ongelovelijk laffe houding van de MP heeft meer schade veroorzaakt dan de film. Je kunt het met Wilders eens zijn of niet, maar vrijheid van meningsuitgang gaat voor alles (ook voor het eventueel beledigen van een godsdienst).

sjouke

ps. hier in Zwitserland is het absoluut geen nieuws.
Bedenk je je wel dat Balkenende zijn leven riskeert als hij één positief woord over deze film spreekt... En misschien is hij het er wel mee eens...

Berichten: 62

Re: Fitna The Movie

Vrijheid van meningsuiting is een heel hoog goed en daar moet ieder respect voor hebben. Maar omgekeerd moet die vrijheid van meningsuiting ook respect voor anderen blijven garanderen. Belediging (ook van godsdienst) vind ik niet mogen (is er trouwens niet een grondwetsartikel dat daarin voorziet?).


Dat is nu net het probleem en het ellendige van deze burocratie. Men besteedt uren aan het uitzoeken of dit nu godsdienstvrijheidontneming is :cry: Afbeelding

Gesloten