Acetylatie van cyclisch AMP

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Acetylatie van cyclisch AMP

Beste chemisten!

Als biochemist zijnde heb ik jullie expertise nodig... Voor het schoolonderzoek naar cAMP, o.a. second messenger van monoamine receptoren in hersenen, gebruik ik een ELISA detectie om de concentratie cAMP te meten... Nu is de detectiegrens van de ELISA te verlagen door het cAMP in de monsters en standaardreeks te acetyleren met acetic anhydride (C4H6O3) plus triethylamine (C6H15N) of kaliumhydroxide (KOH) plus acetic anhydride (C4H6O3).

In een protocol heb ik het volgende stukje gekopieerd ter verduidelijking van wat er gebeurt:

"The ELISA cAMP kit uses an antibody that was raised against cAMP (...) through the 2' hydroxyl group of cAMP. Antibody binding is therefor increased in an acetyl group is present in this position of cAMP" uit: 133-16475.pdf pagina 4

Mijn vraag is nu hoe het cAMP molecuul eruit ziet na de reactie... Dat is namelijk nu nog het enige waar mn hoofd niet bij komt...

Zo ziet cAMP er gewoonlijk uit.

Afbeelding

Dank jullie allen voor de komende minuten die besteed worden aan mijn probleem.

Rick

Berichten: 195

Re: Acetylatie van cyclisch AMP

Je ziet in het molecuul een -OH groep waar 2' bij staat. Deze wordt omgezet in een acetaat, dus -O-C(=O)-CH3. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Reageer