substraat concentratie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

substraat concentratie

Hi mesnen een vraagje ik dacht dat ik snapte maaar ik weet niet zeker over dit vraag dat in mijn reader staat. IK denk dat de antwoord hoog is voor substraat concentratie omdat hoe meer substraat hoe meer er omgezet wordt dus meer eindproduct en door die eind product kan je desnelheid beinvleoden. Maar ik wil tog graag een uitleg over. 8-[

Vraag1 is :

Bij een enzym activiteitsbepaling is de snelheid van de reactie een maat voor de hoeveelheid enzym bij een bepaalde temperatuur. Ma.w de snelheid van de reactie mag dus aleen maar afhankelijk zijn van de hoeveelheid enzym(bij een bepaalde temp). Dit betekent dat er geen andere component of omgevingsfactoren mogen zijn die beperkend zijn. Wat betekent dit voor de concentratie van het substraat en voor de concentratie van cofactoren? moeten deze hoog of laag zijn t.o.v het enzym?

een ander vraag dat ik niet snap wat ze bedoeln;

vraag is aan bovenstaande eis wordt doorgaans voldaan asl [So] =10 Km . dan wordt zgn. V max gemeten. toon met de Michaelis menten vergelijking aan dat bij benadering V0 gelijk is aan V max.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: substraat concentratie

De eerste vraag lijkt me goed beantwoord. Voor de tweede vraag: schrijf die vergelijking eens op? En vul dan eens in wat is gegeven?

Berichten: 3

Re: substraat concentratie

hi , iksnap niet hoe je kan bereken alsje een getal hebt. want ik heb alleen km=10

V0= Vmax / km+

Reageer