Chemische notatiewijzes op de computer

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 28

Chemische notatiewijzes op de computer

Hallo,

weet u misschien met welk programma ik mooie chemische vergelijking kan schrijven? Ik gebruik voor wiskunde bijvoorbeeld LaTex, maar voor chemie kan ik dat wel gebruiken, maar dan is het niet zo mooi vind ik zelf. =)
"In klaslokalen leer je het minst." - Onbekend

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Chemische notatiewijzes op de computer

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Verplaatst: het documentatieforum is nou niet de meest logische plek voor deze vraag ;) </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Ik neem aan dat je het hebt over een reactievergelijking? Dat kun je gewoon het beste in Word (of Open Office Writer, of welke tekstverwerker je ook gebruikt) doen eigenlijk. Je gebruikt dan gewoon de sub- en superscripts van het lettertype dat je gebruikt. Pijlen bijvoorbeeld kun je ook gewoon daar vinden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 183

Re: Chemische notatiewijzes op de computer

Vermits je toch al met latex kunt werken, kan je het pakket mhchem even installeren. Dat is een package speciaal voor reactievergelijkingen uit te schrijven. De site vind je hier : http://www.ctan.org/tex-archive/help/Catal...ies/mhchem.html

Een ander programma als je in Word files een vergelijking moet zetten, gebruik ik mathtype.

Berichten: 147

Re: Chemische notatiewijzes op de computer

Organische moleculen worden het meest getekend met de programma's ChemDraw en ISIS.

Reageer