Poolkanteling hoe en wat?, kunnen de mensen dit overleven???

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 20

Poolkanteling hoe en wat?, kunnen de mensen dit overleven???

Allereerst weet ik niet in welke rubriek ik dit kan posten, excuseer me als ik me heb vergist.

Over de ondergang van de aarde zijn een hoop doomsenarios bekend en de meeste gaan er ook van uit dat er een grote meteoriet zal inslaan op de aarde.

Echter op een hoop sites wordt er over een poolkanteling gesproken, ook wel pole-shift, de noordpool wordt zuidpool en de zuidpool de noordpool.

De zon en de andere planeten zijn hier de hoofdverrantwoordelijke voor.

Stel dat het waar is, hoe zal een poolkanteling verlopen???

Gaat onze planeet sneller draaien??? Langzamer draaien??? of zelfs tot stilstand komen tijdens de poolkanteling???

Het kan ook een geleidelijk proces zijn natuurlijk.

En hoe zal de maan zich gedragen tijdens dit proces???

Wat zijn de gevolgen op de aarde zelf, kunnen wij dit overleven???

Berichten: 375

Re: Poolkanteling hoe en wat?, kunnen de mensen dit overleven???

Chris de Boden schreef:Allereerst weet ik niet in welke rubriek ik dit kan posten, excuseer me als ik me heb vergist.

Over de ondergang van de aarde zijn een hoop doomsenarios bekend en de meeste gaan er ook van uit dat er een grote meteoriet zal inslaan op de aarde.

Echter op een hoop sites wordt er over een poolkanteling gesproken, ook wel pole-shift, de noordpool wordt zuidpool en de zuidpool de noordpool.

De zon en de andere planeten zijn hier de hoofdverrantwoordelijke voor.

Stel dat het waar is, hoe zal een poolkanteling verlopen???

Gaat onze planeet sneller draaien??? Langzamer draaien??? of zelfs tot stilstand komen tijdens de poolkanteling???

Het kan ook een geleidelijk proces zijn natuurlijk.

En hoe zal de maan zich gedragen tijdens dit proces???

Wat zijn de gevolgen op de aarde zelf, kunnen wij dit overleven???
aangezien het hier gaat over de magnetische polen, heeft dit geen invloed op de beweging van de maan en de draaiing van de aarde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Poolkanteling hoe en wat?, kunnen de mensen dit overleven???

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer