demi water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1

demi water

Ik ben in het bezit van een osmose installatie om ramen te wassen, maar nu heb ik te horen gekregen dat gedemineraliseerd water zeer agresssief is. En dat hierdoor kunsstof kozijnen en platen aangetast raken. Is dit zo?

Re: demi water

Het klopt dat demi water agressief is en ik denk dat het bij lange blootstelling ook kunststoffen kan aantasten. De korte kontaktduur bij het ramen wassen is naar mijn inschatting te kort om enige mate van extra veroudering te veroorzaken.

Als je op zeker wilt spelen denk ik dat 10% kraanwater toevoegen het probleem volledig zal verhelpen.

Berichten: 552

Re: demi water

? Demi-water corrosief? Hoe dan?

Re: demi water

H2O -> H+ + OH-

Wil je het testen? Zet een dun roestvrijstalen bakje maar eens weg met demi-water gedurende een paar maanden en ververs zo nu en dan.

Een waterbad is te kostbaar, uit ondervinding.

Berichten: 1.816

Re: demi water

Zou zeker ook handschoenen dragen en vergeet je veiligheidsbril svp niet.
LiA

Re: demi water

Inderdaad waterbad vergeten handschoenen aan te doen koste toen 1800 gulden. :P

Berichten: 552

Re: demi water

Ik heb daar toch sterk mijn twijfels over. Die ene watermolecule op de 100 biljoen (Kw = 10-14 ) die dissocieert zal toch geen effect hebben denk ik. Dan zouden die flessen demi-water in het labo toch ook om de x maanden moeten vervangen worden. Ik heb daar nog niemand over horen piepen.

Berichten: 1.816

Re: demi water

Hopelijk hebben ze je toen wel gezegd dat de pH van dat éne ion wel -14 kan worden, Ik zou maar uitkijken.
LiA

Berichten: 840

Re: demi water

Volgens mij is dit een grote grap Don Carbazone ;)

Berichten: 552

Re: demi water

ah ok :) soms moeilijk af te leiden uit mensen hun geschrift :D

Berichten: 448

Re: demi water

Wanneer jouw plastiek platen zich bevinden in een atmosfeer van triplet zuurstof, ozon en ultraviolette straling dan zou gedemineraliseerd water wel mijn laatste zorg zijn. ;)

Berichten: 1.816

Re: demi water

Toch zou ik water dat een osmose-behandeling heeft ondergaan, op z'n minst stabiliseren met gouddraad.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: demi water

Hoewel ik dit wel een mooie grap vind, ben ik wel bang dat je hiermee de topicstarter op het verkeerde been zet.

Als het forum nastreeft de basis-chemiekennis van de Nederlanders op te vijzelen, moeten we daar wel serieus mee om gaan. Waar blijft anders onze geloofwaardigheid?

M.a.w., (voor de topicstarter, ter verduidelijking), gedemineraliseerd water is niet agressief.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: demi water

Beryllium schreef: Hoewel ik dit wel een mooie grap vind, ben ik wel bang dat je hiermee de topicstarter op het verkeerde been zet.

Als het forum nastreeft de basis-chemiekennis van de Nederlanders op te vijzelen, moeten we daar wel serieus mee om gaan. Waar blijft anders onze geloofwaardigheid?
maar we blijven mensen die niet altijd even serieus willen zijn ;)
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: demi water

Vervolgvraag: kun je zo'n flesje rustig achterover gooien, of gaat het electrolyten trekken uit je cellen, of erger, juist je cellen in?

Reageer