Infrarood

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 63

Infrarood

Aangezien we een infrarood in gebruik gaan nemen heb ik er een vraag over.

Wat is het watergehalte (geen 100% dat snap ik ook wel :P ) binnen in een infrarood?

aangezien de diagnostische tools van de infrarood geeft dat er circa 30% procent water in zit.

Ik heb geen ervaring met infrarood dus vandaar deze vraag.

Berichten: 1.379

Re: Infrarood

Dit is voor mij onbegrijpelijke taal. Waar gaat het over? Een apparaat ? Een stof?
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 63

Re: Infrarood

Sorry ik had een beetje haast, zit op mijn werk.

Ik zal vanavond wel even duidelijker een verhaaltje op papier zetten en morgenavond posten.

groetjes

Berichten: 243

Re: Infrarood

Ik denk dat een FTIR bedoelt wordt. Is het niet zo dat de te onderzoeke stof ABSOLUUT geen water mag bevatten omdat anders een grote vlek door je diagram komt te lopen?

Berichten: 63

Re: Infrarood

Ter verduidelijking.

Het gaat om een FTIR-apparaat, wat een aantal jaren heeft stil gestaan. Dit apparaat bevat waterdamp (circa 30%) volgens de autocalibratie die het apparaat elke dag doet.

Nu is mijn vraag weet iemand wat het percentage waterdamp normaal gesproken binnen een FTIR is?

Ik hoop dat het een stuk duidelijker is wat mijn vraag is.

Groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Infrarood

Als het een systeem is dat niet luchtdicht is (weet ik niet) dan is 30% heel redelijk.

Als het wel luchtdicht is lijkt het me erg veel.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 10

Re: Infrarood