Eeuwig dankbaar voor je hulp.

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 5

Eeuwig dankbaar voor je hulp.

lieve mensen , zouden jullie me alsjeblieft kunnen helpen met deze opdrachten. Het lukt me maar niet om deze opdrachten op te kunnen lossen. Scheikunde is niet mijn sterkste kant, maar zet me er wel goed voor in. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, Ben je erg dankbaar! :)

a. Teken een opstelling waarmee in een fabriek aluminium uit vloeibaar aluminiumoxide wordt gewonnen.Plaats in je tekening minimaal de volgende termen: koolstofelektrode, aluminium, zuurstofgas, aluminiumoxide, stoombron.

b. Geef in je tekening duidelijk de stoomkring aan- bijvoorbeeld met een ander kleur.

c. Geef de reactievergelijking van de ontleding van vloeibaar aluminiumoxide.

d. Leg uit, met behulp van de reactieproducten van deze vergelijking, waarom de koolstofelektrodes regelmatig vervangen dienen te worden
.

nogmaals erg bedankt!!

.

Berichten: 38

Re: Eeuwig dankbaar voor je hulp.

Als je overal eerst de vraag helemaal doorleest heb je denk ik al veel van de antwoorden. Zoals bv bij 2b zeggen ze dat een exposief een voorbeeld is, is een explosief exo- of endotherm?

Verder wil google helpen, electrolyse en water intypen geeft bv

http://www.thuisexperimenteren.nl/science/...electrolyse.htm

Waar de antwoorden al staan!

Veel succes

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Eeuwig dankbaar voor je hulp.

Dit is GEEN organische chemie.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Eeuwig dankbaar voor je hulp.

bovendien nummer 3 van de zelfde posts
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Eeuwig dankbaar voor je hulp.

1 topic is wel voldoende!

We gaan hier verder.

Oh ja, een iets duidelijkere titel zou wel handig zijn!

Topic gesloten
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten