Literatuur gegevens N-Cyclohexyl-benzylamine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Literatuur gegevens N-Cyclohexyl-benzylamine

Hallo ik ik een vraagje betreffende deze stof. Laatst heb ik op school een reductieve aminatie uitgevoerd met als uitgangsstoffen cyclohexanon en benzaldehyde. Het verwachte product zou N-Cyclohexyl-benzylamine moeten zijn.

Het probleem is dat ik geen literatuur gegevens van deze stof kan vinden op het net of in m'n boeken.

Mijn vraag is weet iemand wat het smelttraject/smeltpunt is van deze stof. Weet iemand waar een referentie spectrum te vinden is.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Literatuur gegevens N-Cyclohexyl-benzylamine

plop schreef: Hallo ik ik een vraagje betreffende deze stof. Laatst heb ik op school een reductieve aminatie uitgevoerd met als uitgangsstoffen cyclohexanon en benzaldehyde. Het verwachte product zou N-Cyclohexyl-benzylamine moeten zijn.

Het probleem is dat ik geen literatuur gegevens van deze stof kan vinden op het net of in m'n boeken.

Mijn vraag is weet iemand wat het smelttraject/smeltpunt is van deze stof. Weet iemand waar een referentie spectrum te vinden is.

Alvast bedankt
Waarmee heb je dan geamineerd?

Het spul heet trouwens N-benzylcyclohexanamine.

Mijn progje zegt dat het smeltpunt bij 50 graden moet liggen, het kookpunt bij 320 graden.

Berichten: 5

Re: Literatuur gegevens N-Cyclohexyl-benzylamine

FsWd schreef:
plop schreef: Hallo ik ik een vraagje betreffende deze stof. Laatst heb ik op school een reductieve aminatie uitgevoerd met als uitgangsstoffen cyclohexanon en benzaldehyde. Het verwachte product zou N-Cyclohexyl-benzylamine moeten zijn.

Het probleem is dat ik geen literatuur gegevens van deze stof kan vinden op het net of in m'n boeken.

Mijn vraag is weet iemand wat het smelttraject/smeltpunt is van deze stof. Weet iemand waar een referentie spectrum te vinden is.

Alvast bedankt
Waarmee heb je dan geamineerd?

Het spul heet trouwens N-benzylcyclohexanamine.

Mijn progje zegt dat het smeltpunt bij 50 graden moet liggen, het kookpunt bij 320 graden.
Bedankt voor je hulp het smeltpunt van N-benzylcyclohexanamine kon ik wel vinden is namelijk 51,5 graden.

Reageer