Lanoxin

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Lanoxin

Zou lanoxin (digoxine) topsporters kunnen helpen tot betere prestaties?

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Lanoxin

Zou lanoxin (digoxine) topsporters kunnen helpen tot betere prestaties?
Het lijkt me niet evident dat dit prestatiebevorderend is. Het is wel verboden en beschreven als doping.

De hartwerking versterken lijkt me prestatiebevordend..maar wat heb je aan een sneller werkend hart als de overige delen van je lichaam niet meekunnen.

Alleen mensen met hartfalen mogen dit medicijn gebruiken.

Ik vrees ervoor dat niet veel jonge mensen hieronder vallen.

Lanoxin:

Groep van medicijnen (zie hieronder) die de hartwerking versterken en/of het hartritme normaliseren.

Dit medicijn vergroot de contractiekracht van het hart (= positief inotrope werking), verlaagt de hartfrequentie (negatief chronotrope werking) en vertraagt de AV-prikkelgeleiding over het hart (= negatief dromotrope werking).

Dopingcode voor medicijn:

C Corticosteroiden, verboden binnen wedstrijdverband behalve bij dermatologisch gebruik

Hoe dan ook, het lijkt me een gevaarlijker goedje dan EPO..

http://www.consumed.nl/database/geneesmidd...geid=10&id=1534

http://www.bcfi.be/download/GGRCMdbfStru.c...?Language=dutch
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 3

Re: Lanoxin

De hartwerking versterken lijkt me prestatiebevordend..maar wat heb je aan een sneller werkend hart als (de overige delen van je lichaam niet meekunnen).


Dit is toch het geval met alle doping. Daarom gebeuren er ook zoveel ongelukken met doping.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Lanoxin

Maar als je zuurstofopname niet verhoogt ben je er eigenlijk niks mee denk ik..dat bedoel ik maar.

Bij EPO is je zuurstofopname en recuperatie verhoogd daarvoor heb je geen sneller verdelend hart nodig.

(Als ik fout ben in deze materie mag je me altijd terechtwijzen)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 3

Re: Lanoxin

Haha, nou als je hart meer bloed in 1x rond pompt of sneller gaat pompen, dan krijg je automatisch meer zuurstof in al je cellen. Zoals je zei en zoals ik wist vergroot lanoxin de pomp kracht van het hart, vandaar mijn vraag. (Maar misschien geef ik nu zelf al het antwoord op mijn eigen vraag). Mee eens?

Reageer