Registreren minder anoniem?

Reageer
Berichten: 866

Registreren minder anoniem?

@ alinda

Inderdaad is een nickname niet minder anoniem dan je als gast melden maar als iedereen dat deed zou het wel moeilijker worden om te weten wie nu eigenlijk ingaat of antwoordt op de vroegere inbreng van welke gast.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Registreren minder anoniem?

Alinda stelde elders op dit forum de volgende vraag:
Ik vraag me toch af waarom jullie iemand met inlognaam minder anoniem vinden dan iemand zonder, maar als ik jullie er een plezier mee doe, neem ik graag een naam aan.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Registreren minder anoniem?

Inderdaad, het kwam regelmatig voor dat er in een discussie 3 bijdragen achter elkaar kwamen van "Gast". Is dat dan de zelfde persoon? Zeker als het bijdragen zijn als

Gast: het zit zus-en-zo

Gast: ja, gast heeft helemaal gelijk

Gast: goed doordacht van je, gast!

Daar krijgen moderatoren een onderbuikgevoel bij, maar je kan er vaak niet veel tegen doen. Nu is dat niet meer mogelijk, want 2 geregistreerde bezoekers kunnen niet de zelfde naam hebben.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Registreren minder anoniem?

Het zal zeker de overzichtelijkheid van de discussies ten goede komen. Daarbij is het prettig voor het moderatorteam om gebruikers persoonlijk te kunnen benaderen, het is nl. niet mogelijk om gastgebruikers een persoonlijk bericht te sturen.

Waar moderatoren zich voorheen gedwongen zagen om richtlijnen en/of commentaar met betrekking tot het posten van berichten openbaar in een thread te plaatsen, is het nu mogelijk om bepaalde zaken via een persoonlijk bericht af te handelen. Dit is zowel voor de gebruiker als voor de moderator aangenamer en voorkomt off-topic posts in een thread. :roll:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 91

Re: Registreren minder anoniem?

Dit vind ik een zeer goede reden. Als ik nog geen naam had gehad hadden jullie mij overtuigd het alsnog te doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Registreren minder anoniem?

ik zag zowiezo al niet in waarom gasten die hier af en toe iets kwamen posten zich gewoon niet registreerden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Registreren minder anoniem?

Ja regristreren is zo gepiept. (als het niet is aangepast sinds die tijd)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Registreren minder anoniem?

altijd als ik bij een nieuw forum kom laat ik mij registreren, gaat snel en kost niets.

(dit forum is wel het enige waar ik terugkom, bewijst nog maar eens hoe goed het is!)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: Registreren minder anoniem?

vanwege genoemde overzichtelijkheid en de mogelijkheid elkaar pb te sturen, zou ik registreren best verplicht willen zien. dit is op veel fora op internet het geval: eerst registreren voordat je kunt posten


waarom is dat hier niet?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Registreren minder anoniem?

Windsurfer schreef:vanwege genoemde overzichtelijkheid en de mogelijkheid elkaar pb te sturen, zou ik registreren best verplicht willen zien. dit is op veel fora op internet het geval: eerst registreren voordat je kunt posten


waarom is dat hier niet?
Dat is hier wel, maar pas afgelopen week ingevoerd. Uitzonderingen het feedbackforum (want je moet bijvoorbeeld kunnen zeggen dat het inloggen niet lukt) en (nog) het huiswerkforum.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 28

Re: Registreren minder anoniem?

Ik ben zelf administrator van een forum (wie het wil weten, zie profiel) en inderdaad is posten als gast bij ons altijd onmogelijk geweest.


Zelf vind ik het onhandig als dit mogelijk is, want ik heb wel eens ergens gepost waarna ik er achter kwam dat ik niet was ingelogd. Niemand weet dan dat ik het heb gepost, dus logde ik in en postte ik: dit bericht was van mij!


Ik vind iemand met een nick minder anoniem aanvoelen als adminstrator zijnde. Hoe gek dat ook klinkt. Op ons forum hebben we dan ook nog een voorstelhoek en ik heb naarstig gezocht naar die hoek hier, maar die kan ik niet vinden? Ik vind het prettig als admin te weten met wie ik van doen heb en voorstellen is op ons forum verplicht.


Ik vind het ook prettig me te kunnen voorstellen op een forum zodat mensen weten wie ik ben. Daarnaast probeer ik wat informatie in mijn profiel te zetten.


Maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk, misschien heeft het op een groot forum als dit minder waarde dat leden zich voorstellen, kan ik me zo voorstellen. :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Registreren minder anoniem?

cattystyle schreef:Ik vind iemand met een nick minder anoniem aanvoelen als adminstrator zijnde. Hoe gek dat ook klinkt. Op ons forum hebben we dan ook nog een voorstelhoek en ik heb naarstig gezocht naar die hoek hier, maar die kan ik niet vinden? Ik vind het prettig als admin te weten met wie ik van doen heb en voorstellen is op ons forum verplicht.


Ik vind het ook prettig me te kunnen voorstellen op een forum zodat mensen weten wie ik ben. Daarnaast probeer ik wat informatie in mijn profiel te zetten.


Maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk, misschien heeft het op een groot forum als dit minder waarde dat leden zich voorstellen, kan ik me zo voorstellen.   :roll:
http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...p?showtopic=946


knock yourself out ;-)
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Registreren minder anoniem?

Op ons forum hebben we dan ook nog een voorstelhoek en ik heb naarstig gezocht naar die hoek hier, maar die kan ik niet vinden?


Ik denk dat je net in die hoek gepost hebt, alleen staat dit hier inderdaad niet 100% ondubbelzinnig vermeld ...

Berichten: 28

Re: Registreren minder anoniem?

Thank you!


Ik was op zoek naar een aparte rubriek en die kon ik dus niet vinden. :wink: Heb me inmiddels voorgesteld.

Reageer