immunoaffinity columns

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 38

immunoaffinity columns

Hallo,

Hopelijk zit ik bij de juiste groep.

Ik ben een analytisch chemicus en heb een vraag over immunoaffiniteit kolommen en dan met name de inhoud.

Voor een bepaalde analyse gebruiken wij een commerciële immunoaffiniteit kolom welke a gel suspension of monoclonal antibody covalently attached to a solid support bevat. De leverancier staat niet in voor een goede regeneratie van de kolom en stelt dus dat de kolom maar 1x bruikbaar is.

Echter, mijn ervaring met immunoaffiniteit kolommen is dat sommigen wel degelijk 3 tot 5x regenereerbaar zijn wat vooral financieel interessant is.

Ondanks het feit dat ik elueer met pure methanol, wil ik toch testen of de hierboven beschreven immunoaffiniteit kolom regenereerbaar is. De vraag is echter, in wat voor vloeistof de gel zich bevindt. Bij de monsteropwerking wordt een Na-acetaatbuffer (200mM) pH 4 gebruikt. Hiervan wordt 9ml op de kolom gebracht. Na slowly mixing wordt the component of interest geelueerd met 3,5ml MeOH.

Na elueren met MeOH was ik de kolom direct veelvuldig met water. Hopelijk spoel ik hierdoor z.s.m. het MeOH van de kolom en hoop ik zo nog het e.e.a. aan antilichamen te redden. Mijn vraag is nu, onder wat voor condities ik de gel, na veelvuldig spoelen met water, het beste kan bewaren. Is demiwater voldoende zijn of moet dit een gebufferde oplossing zijn van een bepaalde pH? Indien het laatste het geval, wat voor buffer/pH?

Bvd!

Mvg,

Mich@

Reageer