harden van plantaardige vetten

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 19

harden van plantaardige vetten

Hallo iedereen

Er wordt op de school waar ik werk wat onderzoek gedaan naar het harden van plantaardige olieen. Om het veilig te houden willen we dat doen dmv Electrocatalytic hydrogenation. Een goed voorbeeld wordt weergeven in het volgende pdf-file onder de kop Electrocatalytic hydrogenation > http://members.ift.org/NR/rdonlyres/27B49B...0ms20040577.pdf

We zijn echter op zoek naar meer informatie over dit onderwerp en zijn ook op zoek naar onderdelen of een een volledige opstelling om hier proeven mee uit te voeren. Heeft iemand hier meer info over of adressen voor de mogelijke aanschaf van onderdelen.

Groet Andre

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: harden van plantaardige vetten

Bij het harden van vet werk je met waterstofgas, nikkel en temperaturen van een 200 graden. ik heb zelf op labschaal een papieren servetje zien verkolen en daar kleine vlammetjes er bij. in mijn ogen kan je dit proces bijna niet veilig doen op een school lab.

De methode in jou link lijkt me nog moeilijker om te doen. De materialen lijken mij erg specifiek.

Maarja wil je toch meer informatie dan zal ik als ik jou was een mailtje sturen (liefst in het engels) naar Loders Croklaan in Wormerveer.

Die zouden je misschien kunnen helpen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer