Zwaargewond door eigengemaakte bom.

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 1.379

Zwaargewond door eigengemaakte bom.

Uit de gratis krant Di.DAG.26.08, pagina 3:

Titel bericht: Zwaargewonde na ontploffing eigengemaakte bom.

Bericht: Een 33-jarige uit het Friese Hindeloopen is gisteren zwaargewond geraakt nadat een zelfgemaakte bom van kunstmest in zijn handen ontplofte. Wat de man met de bom wilde, weet de politie niet. (persbureau Novum)
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Zwaargewond door eigengemaakte bom.

Hier nog wat meer info..


Dit stond, volgens mij, weer eens in alle kranten. Natuurlijk, het is nieuws, maar vinden wij dit eigenlijk chemisch gerelateerd nieuws?


Ik vind het totaal geen relatie hebben met chemie. Die gozer heeft geen chemische achtergrond (anders had dat er overal bijgestaan) en heeft na een beetje Googlen gewoon wat stoffen bij elkaar gegooid om een zo'n groot mogelijke explosie te verkrijgen. Vervolgens ook zo intelligent om bij iemand anders in de auto te willen snappen, dus echt totaal geen benul met wat hij aan het doen is....


Dit is toch echt een manier waarmee wij onszelf als chemici in een slecht daglicht stellen. Als wijzelf dit al als chemisch nieuws zien dat relevant is voor bijv. dit forum (als item bedoel ik dan, als discussiepunt is het weer wel interessant) dan kunnen wij het niet-chemici niet kwalijk nemen dat ze dit gelijk met chemie gaan associëren en chemie dus eng en/of vies vinden!

Gebruikersavatar
Berichten: 54

Re: Zwaargewond door eigengemaakte bom.

Inderdaad, met zulke gebeurtenissen krijgt de chemie geen goede naam.

De mensen kennen chemie als explosies en gevaarlijke stoffen, enkel omdat zulke dingen in kranten komen. Pure sensatie!

Men ontdekt bijvoorbeeld een nieuwe stof, er is geen één krant die daar iets over schrijft. Chemie is zoveel meer dan explosies en giftige, dodelijke stoffen.

En ik vind ook niet dat dit artikel chemie-gerelateerd is.


<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: let je wel even op de datum voordat je wat post? Je reactie voegt naar mijn mening geen nieuwe invalshoek op dus weer onder de aandacht brengen van dit topic kan je dan beter niet doen.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Zwaargewond door eigengemaakte bom.

Ik ben het eens met Jorim en Rowald om het feit dat dit niet echt een chemisch gerelateerd artikel is. Persoonlijk vind ik berichten als dit net zo iets als iemand die een bloemkool gaat frituren, grote vet ramp, handen verbrand, een dag later stond het meen ik in de Leeuwarder Courant ('t slachtoffer ken ik). Dat is toch ook niet chemisch gerelateerd, eerder psychisch in de trand van domme dingen doen.


En tja zulke mensen hou je altijd en hoe vaak je er wat van zegt en er wat aan probeer te doen, het blijft gebeuren.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer