Lezing door dr. Aubrey de Grey

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 448

Lezing door dr. Aubrey de Grey

Op 1 oktober 2008 komt dr. Aubrey de Grey naar België.


Lezing aan de UGent:


"Prospects for defeating aging altogether"


Woensdag 1 oktober om 11.30u 's morgens

Jozef-Shell seminar Room

Fiers-Schell-Van montagu building

UGent-VIB

Technologiepark 927

Gent (Zwijnaarde)

http://www.dmbr.ugent.be/index.php?id=location


Bevestigen dat je komt is handig maar niet verplicht.


Elke dag sterven 100000 mensen aan veroudering, dat is 3/4 van alle sterftegevallen. Nu hebben we de kennis om behandelingen te vinden die het verouderingsproces vertragen of stoppen. Zo kunnen we nu reeds de levensduur van c. elegans (een rondworm) vertienvoudigen. Het bestrijden van de oorzaak nl. veroudering is de enige mannier waarop we ooit succes zullen boeken in de strijd tegen kanker, diabetes, hart- en vaatziekten,...


Dr. Aubrey de Grey is een biogerontoloog en heeft een PhD in biologie aan de univesiteit van Cambridge. Hij is de hoofdredacteur van Rejuvenation Research en een redacteur van Mitochondrion, AGE (Journal of the American Aging Association) en Current stem Cell Research & Therapy. Hij is de wetenschappelijk adviseur van de Methuselah Foundation en is lid van The American Aging Association, International Asociation of Biomedical Gerontology, British Society for Research on Aging, Gerontological Society of America, International Coenzyme Q10 Association en The Mitochondrion Research Society.


Er is nog een 2de toespraak ook op 1 oktober in het Museum voor Natuurwetenschappen te Brussel van 20 tot 22.30U.


Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen

Vautierstraat 29

BE-1000 Brussel

http://www.naturalsciences.be/b2b/events


Vrije ingang. Iedereen is welkom. Om aan de maaltijd deel te nemen zal een deelname in de kosten worden gevraagd.

Berichten: 840

Re: Lezing door dr. Aubrey de Grey

:lol:

Berichten: 448

Re: Lezing door dr. Aubrey de Grey

:lol:
Sorry, voor mijn late reactie. Ik heb gisteren nog een grafiek gemaakt om te kijken naar hoe de bevolking zou evolueren. Ik ben begonnen met een populatie van 100000 mensen en heb aangenomen dat de helft mannen en de helft vrouwen waren die allemaal besloten om 2 aan 2 koppels te vormen (dus 50000 gezinnen). Dan heb ik aangenomen dat ze gemiddeld op hun 25ste kinderen krijgen. Dan heb ik gekeken naar wat er gebeurt over een periode van 500 jaar indien er niemand zou sterven voor een aantal verschillende gemiddelde kinderen per gezin nl. 3 kinderen per gezin, 2 kinderen per gezin, 1,5 kinderen per gezin en 1 kind per gezin. In Europa is het gemiddeld aantal kinderen per gezin 1,5.


De uitkomst was dat de bevolking exponentieel groeide in het geval van 3 kinderen per gezin en na 500 jaar ongeveer 997 miljoen bedroeg, in het geval van 2 kinderen per gezin groeide de bevolking lineair met een 2,1 miljoen mensen na 500 jaar, bij 1,5 en 1 kind(eren) per gezin was er een horizontale asymptoot en naderde de bevolkingsgroei naar nul, het totaal aantal mensen naderde respectievelijk naar 399000 en 200000. Bij 1 kind per gezin kwamen er geen kinderen meer bij na 425 jaar. Bij 1,5 kinderen per gezin kwam er na 1050 jaar geen kinderen meer bij en stopte de bevolking op juist onder de 400000 mensen.


Afbeelding


Als de hele wereld dus het aantal kinderen zou hebben die wij hier in Europa hebben dan zou de populatie zelfs niet gewoon stoppen met groeien maar zelfs afnemen aangezien in realiteit er wel nog mensen zullen sterven zelfs als veroudering volledig verslagen is (veroudering is verantwoordelijk voor 3/4 van alle overlijdens wereldwijd).

Berichten: 448

Re: Lezing door dr. Aubrey de Grey

Vandaag is het zover.


Een paar praktische details:


- In Gent Sint Pieters kunt u bus 70 (to Zwijnaarde), bus 71 (to Oudenaarde), bus 72 (to Merelbeke), bus 48 (to Zottegem) en bus 49 (to Geraardsbergen) nemen naar het technologiepark.


- Stap af in halte "Bollebergen", dat is de eerste stop nadat je over de rivier gereden bent.


- De bus stopt juist aan het technologiepark.


- Er zullen wegwijzers hangen. Maar eigenlijk is het niet moeilijk, blijf de hoofdweg volgen tot je aan een gebouw met een gigantische roestvrij stalen DNA molecule komt. Ga naar binnen en ga naar rechts (niet moeilijk, dat is de enige kant die je opkan zonder toegangskaart). Dan kom je uit op het auditorium.


Ik hoop je daar te zien.

Reageer