Einde der wereld

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Einde der wereld

Wetenschappers bedreigd om oerknalexperiment

Uitgegeven: 8 september 2008 16:44

Laatst gewijzigd: 8 september 2008 16:45

GENEVE - Wetenschappers die betrokken zijn bij de Europese deeltjesversneller nabij het Zwitserse Genève, zijn met de dood bedreigd vanwege experimenten die ze later deze week willen uitvoeren. Dat meldde de Britse krant The Daily Telegraph maandag.



De wetenschappers willen vanaf woensdag zogeheten protonen, onderdelen van atomen, op elkaar afvuren. Door de energie die vrijkomt bij de botsing te analyseren hopen de onderzoekers te zien hoe het heelal er uitzag een fractie na de oerknal, ongeveer 14 miljard jaar geleden.

Critici vrezen echter dat door de experimenten kleine zwarte gaten ontstaan. Die zouden aardbevingen en vloedgolven veroorzaken, waardoor de aarde zou kunnen worden vernietigd. Een Duitse scheikundige probeerde tevergeefs om via het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de tests te laten verbieden.

De experimenten worden uitgevoerd in de Large Hadron Collider (LHC), een 27 kilometer lange deeltjesversneller op de grens van Frankrijk en Zwitserland. Het gigantische apparaat ligt ongeveer honderd meter onder de grond.

© ANP

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Einde der wereld

lol, dat hadden ze op 6 juni 2006 moeten doen :P :twisted:
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 448

Re: Einde der wereld

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.


Albert Einstein.

Berichten: 1.816

Re: Einde der wereld

Zou wel triest zijn voor de andere theorieën, als we ineens in een zwart gat ofzo zouden verdwijnen.

nl:

1 In 2012 loopt de Maya-kalender af, dus einde wereld

2 In dat zelfde jaar moet ook de giga-vulkaan onder het Yellowstone-park gaan ontploffen.

3 In 2016 ofzo komt dan die meteoor.

4 Welke rampen ik nog vergeten ben.

Jammer allemaal te laat.
LiA

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Einde der wereld

wat dacht je van de doommaand 06 2066
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Einde der wereld

wat dacht je van de doommaand 06 2066
die heb ik gemist kan je iets meer uitleggen daarover? Nog nooit iets over gelezen namelijk

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Einde der wereld

op 6 juni 2006 zaten mensen over de hele wereld te bidden om dat 666 in de datum zat. wat volgens hun dan de dag voor de duivel zal zijn. :twisted:

naja wat dacht je van een hele maand voor de duivel, dat moet toch genoeg tijd voor hem zijn, denk je niet.

maar waarscheinlijk is de arme drommel dus te laat :P
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 1.490

Re: Einde der wereld

thionyl schreef: Zou wel triest zijn voor de andere theorieën, als we ineens in een zwart gat ofzo zouden verdwijnen.

nl:

1 In 2012 loopt de Maya-kalender af, dus einde wereld

2 In dat zelfde jaar moet ook de giga-vulkaan onder het Yellowstone-park gaan ontploffen.

3 In 2016 ofzo komt dan die meteoor.

4 Welke rampen ik nog vergeten ben.

Jammer allemaal te laat.
Mag ik even opmerken dat de Maya's nooit het wiel hebben uitgevonden en bij mensen het hart uitsneden terwijl ze leefden?

Waarom zouden we in vredesnaam hun kalender vertrouwen?

Berichten: 1.816

Re: Einde der wereld

Precies, allemaal flauwekul, die Doom's day scenario's. Neemt natuurlijk niet weg dat er niet het één of ander kan gaan gebeuren wat onprettig is (zacht uitgedrukt!)

, maar de Aarde draait gewoon vrolijk verder.

De grootste ramp is nog steeds de mensheid zelf, die maar niet volwassen wil worden en zijn eigen nest bevuilt en plundert enz.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Einde der wereld

Wetenschappers die betrokken zijn bij de Europese De wetenschappers willen vanaf woensdag zogeheten protonen, onderdelen van atomen, op elkaar afvuren.
Mag ik even opmerken dat de Maya's nooit het wiel hebben uitgevonden en bij mensen het hart uitsneden terwijl ze leefden?
Mag ik dan ook nog even opmerken dat wij nu ook geen haar beter zijn? Onze wetenschappers hebben naar mijn mening ook nog nooit het wiel uitgevonden en gaan elkaar beschieten met protonen... , zie de zin uit mijn eigen quote 8-[

Het moet niet gekker worden. Waarom moet ik in vredesnaam onze eigen kalender vertrouwen ???

Over onvolwassen mensheid gesproken... Maar ik ben wel blij dat die wetenschappers zichzelf beschieten en geen proefdieren nemen. 8-)

Berichten: 25

Re: Einde der wereld

denk dat het niet zulke grote gevolgen zal hebben.

Ze gaan een gebeurtenis nabootsen die zich ''hoogswaarschijnlijk'' een paar seconde voor de bing bang afspelen, wat het nut daarvan is snap ik niet. Dan ook nog; moet je denken aan de hoeveelheid protonen die ervoor gebruikt was om zo'n bing bang te creeeren.

Dan praat je over meer dan wat ze in die lab onder de grond gaan testen. als het geval zal zijn dat er zwarte gaten zullen onstaan zullen die zo klein zijn dat ze niet lang blijven (teminste dat hopen we maar he)

ze dachten toch ook over de atoombom. dat de kettingreactie de wereld zal verwoesten. tjah, de hoeveelheid kernwapens die wij op ons planeet hebben, jah dan kan je daar uit concluderen dat de wereld kapot zal gaan als alles gebruikt werd, maar over de zwarte gat, ik denk er niet al te zwaar over. (niet al te zwaar; zwarte gat = zwaartekracht-loos, even een woordspelling hahah, binnen pretje)

maar aan de andere kant, ben ik niet zal met natuurkunde bezig dus zal misschien verkeerde conclusies trekken!

als we gaan, gaan we lekker allemaal het zwarte gat in :D

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Einde der wereld

tequila boy schreef: Mag ik even opmerken dat de Maya's nooit het wiel hebben uitgevonden en bij mensen het hart uitsneden terwijl ze leefden?

Waarom zouden we in vredesnaam hun kalender vertrouwen?
Als ik het goed heb zijn behoorlijk wat dingen die de maya's hebben voorspeld hebben ook daadwerkelijk uitgekomen. Dus in die zin kan je wel WAT vertrouwen hebben in hun kalender.

Maar wie zegt dat ze die kalender niet uitgebreid zouden hebben wanneer ze nu nog geleefd hadden.....dat lijkt me denk ik een betere vraag, dat ie stopt daar hoeft niet het einde van de wereld te betekenen...

Berichten: 1.490

Re: Einde der wereld

SamtheChemist schreef:
tequila boy schreef: Mag ik even opmerken dat de Maya's nooit het wiel hebben uitgevonden en bij mensen het hart uitsneden terwijl ze leefden?

Waarom zouden we in vredesnaam hun kalender vertrouwen?
Als ik het goed heb zijn behoorlijk wat dingen die de maya's hebben voorspeld hebben ook daadwerkelijk uitgekomen. Dus in die zin kan je wel WAT vertrouwen hebben in hun kalender.

Maar wie zegt dat ze die kalender niet uitgebreid zouden hebben wanneer ze nu nog geleefd hadden.....dat lijkt me denk ik een betere vraag, dat ie stopt daar hoeft niet het einde van de wereld te betekenen...
laat er dan nu eens 1 ding niet uitkomen ;) :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Einde der wereld

Eigenlijk is er op aarde al meerdere keren een soortgelijk experiment gedaan, waarbij het ook uit de klauw liep

Heroshima bijvoorbeeld, en na de ontmoeting van de neutronen was het er ook zwart en een groot gat.

maar we zijn er nogsteeds.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 1.490

Re: Einde der wereld

Wetenschappers die betrokken zijn bij de Europese De wetenschappers willen vanaf woensdag zogeheten protonen, onderdelen van atomen, op elkaar afvuren.
de nieuwste vorm van ruzie maken ??? :P

Reageer