Aantal laboratoria in Nederland?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 5

Aantal laboratoria in Nederland?

Ik ben bezig met een onderzoek voor school, en ik vroeg me af hoeveel laboratoria er in Nederland zijn. Alle soorten, typen bij elkaar. Ik kon het nergens op internet of bij het CBS vinden. Is er iemand die enig idee heeft?

Alvast bedankt!

Berichten: 1.490

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

veel!

ik denk ook niet dat je het precieze aantal op internet zult gaan vinden omdat er ook veel bedrijven zijn met een klein lab voor controles

Berichten: 5

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

waar moet ik dan aan denken?

8000 ongeveer?

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Ga alleen maar eens kijken naar alle grote chemische concern's in Nederland waar die allemaal laboratoria hebben en ik denk dat je er dan al veel hebt.

Dan nog eens veel levensmiddelen die gekeurt worden.....

Denk dat je die 8000 wel gaat halen ja

Berichten: 1.490

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

volgens mij nog wel meer :-k

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Eerst vastellen wat je een laboratorium noemt, een organisatie of zoals deze : een laboratorium is een ruimte die gebouwd is voor onderzoek of bereiding van chemische stoffen.

Bij deze definitie zullen er heel wat meer zijn dan 8000 bij mij in de gang al 9 ruimtes.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Ja als je elke ruimte binnen een gebouw appart gaat beschrijven als lab dan kom je ver boven de 8000

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Maar je hebt ook: foto-laboratoria, elektronische laboratoria, fysische laboratoria, en nog veel meer.. dus het begrip 'Laboratorium' is vrij groot.

Berichten: 4

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Misschien een beetje té groot?

Aan laboratoria waar ik stage heb gelopen, dat is op 4 bedrijven, die hebben er samen al ruim 16...

Bijv; QC, R&D..

Of micro en chemisch.. Het is allemaal onderverdeeld.. Denk ook niet dat het van alle bedrijven waar een lab zit, het bekénd is dat er een lab zit (behalve voor de werknemers)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

wat dacht je van scholen.

elke middelbare school heeft minimaal 1 scheikunde lab. universiteiten kunnen wel in de tientallen lopen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Mensen, ik denk dat het nu wel duidelijk is dat massimo zijn vraag een beetje te algemeen is.

Massimo probeer wat duidelijker te krijgen wat je precies wilt weten en neem vervolgens contact op met de KNCV of de VNCI. Dat zijn de twee vakverenigingen die je waarschijnlijk wel wat realistischere schattingen dan 8000 kunnen geven. En laat ons vervolgens nog wel even weten wat zij zeggen ;)

Berichten: 2.337

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Wat ik altijd deed was je probeert iets en dan kom je hier vragen wat er eigenlijk gebeurd is heel leerrijk! De mensen hier laten je zelf denken zodat je chemisch inzicht rap groeit. ;)

Berichten: 5

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Ik heb mn vraag eigenlijk vekeerd gesteld. Ik bedoel eigenlijk, hoeveel bedrijven/instellingen zijn er in nederland met 1 of meer laboratoria

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Tja, hier kun je nog steeds niet veel mee. Je zult moeten definieren wat je een laboratorium vindt.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.490

Re: Aantal laboratoria in Nederland?

Tja, hier kun je nog steeds niet veel mee. Je zult moeten definieren wat je een laboratorium vindt.
en dan nog zal je niet een precies aantal vinden denk ik 8-)

Reageer