Colloide

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Colloide

Op internet valt veel te lezen over colloidaal zilver. Omdat ik het zelf wil gaan maken ben ik dieper gaan zoeken maar kom er niet uit.

Wanneer ik een voeding neem (in dit geval 3x 9 volt blok - 250mAh). Bij elkaar 27 volt. Dit schijnt voor het proces niet spannend te zijn, want het kan ook met 9 volt.

Nu krijg ik het idee dat niet de spanning van belang is bij het proces maar de stroom. Er wordt wel eens gesproken over een begrenzer. Ik vermoed dat de stroom begrensd wordt door een weerstand (?) om dat bij een te hoge stroom het proces te snel gaat en de zilverdeeltjes te groot worden.

Kan iemand mij meer over dit proces vertellen hoe het werkt in verhouding tot de spanning en stroom?

Weet iemand ook te vertellen hoe ik de begrenzing kan bepalen?

Ik wil graag zoveel mogelijk weten maar ik heb geen chemische of electronische kennis. :eusa_sick:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Colloide

Je wilt er vast beter van worden. Ik kan je aanbevelen als je ziek bent naar een dokter te gaan. Dat is beter dan het advies van onwetenschappelijke en zelf-refererende kwakzalvers op het internet aan te nemen.

Berichten: 2

Re: Colloide

Je wilt er vast beter van worden. Ik kan je aanbevelen als je ziek bent naar een dokter te gaan. Dat is beter dan het advies van onwetenschappelijke en zelf-refererende kwakzalvers op het internet aan te nemen.


Ik had gehoopt een wetenschappelijk onderbouwde reactie te krijgen en geen kritiek zonder enige onderbouwing. Daarvoor is een ander forum misschien meer geschikt..

Berichten: 111

Re: Colloide

Je kunt het natuurlijk ook zien als een goed bedoelde opmerking die is bedoeld om jou langer te laten leven. Jammer dat je er zo op reageert want ik zou zijn tip opvolgen.

Jasper

Berichten: 54

Re: Colloide

Als je de informatie hierover op wiki leest dan kom je er al snel achter dat het niet echt verstandig is om dit zelf te gaan maken.
Er zijn diverse gevallen bekend van mensen die een onomkeerbare grijs/blauwkleuring van de huid (argyrie) kregen na het gebruik van colloïdaal zilver. In alle gevallen ging dat om zilveroplossingen die thuis waren geproduceerd met behulp van zelfmaak-setjes die onder andere via internet worden verkocht. Waarschijnlijk zijn de zilverdeeltjes die daarbij geproduceerd worden te groot, en/of is er sprake van de vorming van zilverchloride. Beide mogelijkheden worden in verband gebracht met argyrie. Bij commercieel verkrijgbare colloïdaal zilveroplossingen zijn de deeltjes erg klein, waardoor maar weinig zilver nodig is.
Er wordt nergens beschreven hoe klein of groot de deeltjes moeten zijn. dus als je dit zelf gaat doen heb je geen flauw idee of je de juiste groote hebt. Lijkt mij in de catagorie vallen van slechte ideeen.

Berichten: 1.379

Re: Colloide

In februari 2007 is erop dit forum tussen Naruto en mijzelf al een kritische confrontatie geweest over de geneeskrachtige werking van zilverwater. Dit naar aanleiding van de activiteiten van een zilvertherapeut uit Soest.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Colloide

Ik snap de werking ook niet helemaal. Ik kan me niet echt voorstellen dat door het zilver ontstane sneetjes in het maagdarmkanaal en het daarop volgende littekenweefsel zo bevordelijk zijn voor de gezondheid.

Reageer