[scheikunde] ppt Presentatie DNA

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 252

[scheikunde] ppt Presentatie DNA

Mijn dochter zit in het eerste jaar Biochemie/biotechnologie aan de UGent en moet voor het vak INFORMATICA een PowerPoint presentatie maken. Het onderwerp mochten ze vrij kiezen maar moest wel verband houden met de studierichting. Ze heeft gekozen voor moleculaire genetica (eigenlijk de werking van DNA reproductie, gencodering door basetriplet). De ppt is bijna af maar één van de onderdelen van de opdracht is dat er een grafiek vanuit een Excel-tabel moet ingevoegd worden (het is voor het vak Informatica hé). Nu blijkt het moelijk om voor dit onderwerp zo'n grafiek op te stellen of te vinden. Google en andere bronnen leveren niet direct het gewenste resultaat op.

Heeft iemand een idee voor zo'n grafiek/diagram?

Alvast bedankt voor alle input :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] ppt Presentatie DNA

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt: heb je al een Excel-tabel? Dan kun je er gewoon een grafiek van maken en hem kopieren en plakken in de presentatie.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 252

Re: [scheikunde] ppt Presentatie DNA

Nee, nog geen tabel. Dat is net het punt. We zijn op zoek naar gegevens ivm dit onderwerp die we in een tabel of grafische voorstelling kunnen brengen. Het maken van een grafiek of tabel in Excel is geen probleem, en ook het implementern in de ppt lukt wel. Het punt is dat we geen gegevens vinden die in een tabel gegoten kunnen worden.

Een mogelijkheid is het aantal mogelijke gencodes ifv het aantal beschikbare basen bvb. Ik weet niet of dit relevant is. In elk geval vind ik niks op 't internet.

Iemand een idee? :oops:

Berichten: 2.399

Re: [scheikunde] ppt Presentatie DNA

Aantal basen paren in verschillende organismen. Van een simpele bacterie tot mens.

Berichten: 252

Re: [scheikunde] ppt Presentatie DNA

Hey Napoleon,

Dit lijkt me een goed idee. Heb je daar wat concreters over? Of en tip waar ik het kan vinden?

Berichten: 2.399

Re: [scheikunde] ppt Presentatie DNA

Hier staat een tabel, genoom size en aantal genen.....

http://www.molecular-plant-biotechnology.i...d-organisms.htm

Berichten: 252

Re: [scheikunde] ppt Presentatie DNA

Bedankt!

:)

Reageer