aspirine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

aspirine

hallo,

wij moeten een profielwerkstuk maken en hebben gekozen voor het onderwerp aspirine.

we hebben de volgende deelvragen:

- geschiedenis van aspirine.

- zelf aspirne maken.

- zuiverheid van aspirine controleren.

- werking van de aspirine.

we zouden graag wat meer uitdaging willen, of iets om uit te zoeken,

heeft iemand misschien een leuk idee om nog bij ons profielwerkstuk te voegen.

Berichten: 541

Re: aspirine

als ik heel eerlijk moet zijn is het onderwerp aspirine best wel afgezaagd. Er is heel erg veel over te vinden.

als je echt een uitdaging wilt zou ik een ander onderwerp kiezen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: aspirine

Waarom? Met aspirine ben je nogal vlug klaar, 3 stoffen bij elkaar en je kunt 1 uur naar dezelfde pot blijven staren.

Misschien is een synthese met 2 stappen een leuker idee. Je maakt eerst een stof, die zuiver je, en met het product maak je weer een tweede stof.

Een azokleurstof maken is wel leuk, zeker als rood tot oranje tot je lievelingskleuren vallen. Op het forum is hier al het een en ander over te vinden.

En uiteraard kun je daar ook je 4 hoofdstukken op los laten.

Je zou dan zelfs verschillende materialen kunnen kleuren ermee, spoelen met aceton en kijken of de kleur ook wel blijft zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: aspirine

Vreggie schreef: als ik heel eerlijk moet zijn is het onderwerp aspirine best wel afgezaagd. Er is heel erg veel over te vinden.

als je echt een uitdaging wilt zou ik een ander onderwerp kiezen.
Je hebt een punt.

Als het al gedaan is, is er minder uitdaging.

Maar ook weer niet.

Verwacht je nou echt dat je op de middelbare school meteen de eerste keer dat je een eigen onderzoek gaat doen, Nobelprijswerk kan verwachten?

Misschien vinden ze aspirine ook wel gewoon interessant, of hebben ze een beperkt lijstje gekregen van hun leraar waar ze uit moeten kiezen.

Hoe dan ook, is het leuk als je iets meer op de vraag in gaat.

@marloestiborenrizzo:

Een goed startpunt is onze forumzoekmachine. Dan vind je al wat topics waar je wat aan kunt hebben, zoals deze en deze.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer