[scheikunde] ununbium

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 11

[scheikunde] ununbium

Hallo

Vorig jaar moest ik een werkstuk maken over Uub nr 112. Ik kon toen geen natuurkundige eigenschappen van dit nieuwe element vinden en ik kreeg daardoor puntenaftrek.

Wie kan mij helpen aan natuurkundige eigenschappen van Uub. Ik heb veel sites bezocht. ook duitse sites enzo

Alvst bedankt, Ria

Re: [scheikunde] ununbium

Ununbium is een synthetisch element, waarvan maar een paar atomen zijn gemaakt en de fysische eigenscappen zijn niet bekend.

Zelfs de aggregatie toestand VAST is niet met absolute zekerheid bekend.

Er worden wel bepaalde eigenschappen verwacht maar die worden afgeleid uit de positie in het PS.

Wel vervelend als er puntenaftrek volgt omdat je iets wat niet bestaat niet kunt vinden :twisted:

Berichten: 2.337

Re: [scheikunde] ununbium

Waarschijnlijk had die puntenaftrek er niet geweest had je gerard's uitleg erin gestoken. ;)

Berichten: 281

Re: [scheikunde] ununbium

Hier is wel iets te vinden over de stof. Hetzij niet veel, maar beter dan niets.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] ununbium

Het meest stabiele isotoop, ununbium-285, heeft een halfwaardetijd van ongeveer 10 minuten. Het vervalt in darmstadtium-281 onder invloed van alpha straling.
Onder invloed van alpha straling 8-[

Ik hoop dat ze bedoelen dat daarbij een alpha deeltje vrij komt....

Berichten: 12

Re: [scheikunde] ununbium

Om de eigenschappen van verschillende elementen te bekijken kun je een handig programmatje downloaden : Periodic Table 3.7

Nu staat er echter over Ununbium vrij weinig info, er staat echter wel verklaard hoe het komt dat er zo weinig info over bestaat.

Reageer