Gaschromatograaf metingen voor derde

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Gaschromatograaf metingen voor derde

[:)] Graag zou ik een of meerdere adres(en) willen waar ik gaschromatografie bepalingen van oplosmiddelmengsels kan laten uitvoeren (natuurlijk tegen betaling).

Het liefs in de provincie Flevoland nabij Lelystad, het gaat om 12-24 bepalingen per jaar waarbij we het resultaat snel willen hebben.

Berichten: 111

Re: Gaschromatograaf metingen voor derde

Zoek eens op "Nano 2" dit is een gaschromatograaf die betaalbaar is en erg simpel. Deze is juist gemaakt voor proefjes in de klas. Hij is zo simpel gemaakt dat de leerlingen ook meteen kunnen zien hoe het werkt. Het werkt goed in samenwerking met Coach (nooit anders geprobeerd). ik denk dat je hier beter je geld aan kunt spenderen dan aan ergens meten met de gehele klas (hele lesuur of meer kwijt aan het reizen) en je kunt dit zo vaak doen als je wilt.

Verder hebben we hier op school de meting altijd gedaan op de TU hier in de buurt (eindhoven). bij de Universiteit zijn ze blij als we komen en hoeven we niet te betalen.

Jasper

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Gaschromatograaf metingen voor derde

@jasper2, ik geloof niet dat er sprake is van een schoolsituatie, of mis ik iets?

Je kan dit soort bepalingen bij allerlei bedrijben doen, o.a. bij TNO (sorry, beetje reclame :oops: ). Helaas niet in Flevoland.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer