Waar vind ik deze stoffen?

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 15

Waar vind ik deze stoffen?

Hallo,

Sinds mijn leraren hebben gezegd dat ik een telent ben in scheikunde,

Ga ik binnenkort chemie studeren op de Saxion te Enschede.

Toch heb ik me veel bezig gehouden met allerelei soorten galswerk end. en heb al een aardig "lab" thuis. En nu was ik me aan het verdiepen in redox reacties, en ook filmpjes aan het zoeken op youtube over deze reactie.

Toen stuitte ik op dit filmpje:

http://nl.youtube.com/watch?v=ROtLBg_JhwU

Ik heb de gehele theorie ervan al bestuderd.

Nu zit ik wel met een probleempje dat er een paar "uitgestorven" stoffen tussen zitten, die ik niet zomaar koop in de winkel om de hoek.

zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze stoffen kan kopen?:

- kaliumjodaat

- malonzuur

- mangaansulfaat

Bij voorbaat dank.

Berichten: 281

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Een aantal van deze stoffen kan je krijgen via www.labstuff.nl

Berichten: 7

Re: Waar vind ik deze stoffen?

mangaansulfaat kun je bij de meststoffenhandel zoals b.v. welkoop krijgen

Berichten: 3.145

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Zowel malonzuur als mangaansulfaat zijn te krijgen via Labstuff. Kaliumjodaat misschien ook wel als je aangeeft wat je er mee wilt doen, maar dat durf ik niet te garanderen (staat niet op zijn website).

Voor de proef, die Bjorn voor ogen heeft is mangaansulfaat voor meststof-toepassingen echt niet te gebruiken. Als ik dit zo zie wil hij iets met oscillerende reacties doen en die reacties vereisen een hoge kwaliteit chemicalien.

De reactie kan ook heel goed worden gedaan met kaliumbromaat. Die stof is duidelijk goedkoper en misschien ook wel door Labstuff te leveren als je er om vraagt en aangeeft wat je er mee wilt. Jood en zijn verbindingen zijn vrij duur!

Berichten: 109

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Kaliumjodaat kan je kopen bij www.labshop.nl

ik hoop dat deze link werkt: http://www.labshop.nl/html/COMPLETE%20CATALOGUS1.pdf als je hier dan Kaliumjodaat intypt dan krijg je het nummertje te zien waaronder je het op de site kunt bestellen. voor het geval de link niet werkt: P1748 is het bestel nummer. op de site invullen en bestellen maar. nu moet ik er wel bij zeggen dat ze niet de goedkoopste zijn. ze leveren practisch alles, maar dan zit er ook wel een prijskaartje aan. 8-)

Berichten: 3.145

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Met labshop moet je voorzichtig zijn. Misschien dat de situatie is verbeterd, maar het was een grote rotzooi enkele jaren geleden. Bij mij kwam het zo ver dat ze op een gegeven moment zelfs begonnen te dreigen met een deurwaarder als ik niet snel met geld over de brug kwam. Normaliter betaal ik altijd heel snel, maar in dit geval moest ik betalen voor iets dat ik NIET besteld had en zij mij ongevraagd hadden opgestuurd, samen met iets wat ik wel besteld had. Het ging wel om een bedrag van ca. EUR 140 boven op mijn bestelling van EUR 35. Ik heb wel een paar maanden gezeik gehad met dat bedrijf en ik was dan ook heel blij dat ik er uiteindelijk van af was. Ze verhoogden de factuur steeds en gaven boetes voor te laat betalen :lol: . Uiteindelijk hebben ze op hun kosten de niet gewenste stoffen weer laten ophalen door een koerierbedrijf.

Let wel op, dit moet je niet verwarren met Labstuff. Die laatste is een prima zaak, waar ik zelf ook meermalen iets gekocht heb.

Berichten: 109

Re: Waar vind ik deze stoffen?

joh, nou ik doe met beide zaken zaken ;) , en tot nu toe met succes. geen problemen met beiden so far.

Berichten: 3.145

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Misschien is labshop nu beter, maar ik heb er uitermate nare ervaringen mee. Voor mij nooit weer. Ik denk dat ik bij hun ook wel op een blacklist zal staan :P

Berichten: 840

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Labshop is sowieso veel te duur.

Hun prijzen zijn zeker 2 keer zo hoog als in de catalogi van de grote leveranciers.

Zolang Labstuff bestaat, is Labshop een overbodig bedrijf.

Berichten: 132

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Jor schreef:Labshop is sowieso veel te duur.

Hun prijzen zijn zeker 2 keer zo hoog als in de catalogi van de grote leveranciers.

Zolang Labstuff bestaat, is Labshop een overbodig bedrijf.
Uhhm...

Een toch eenvoudig stofje als NaF vind ik niet in de lijst van Labstuff terug. Ik ben trouwens bij Labshop prima geholpen. (Daar hadden ze het op voorraad.)

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Waar vind ik deze stoffen?

NaF staat op de douane lijst van Strategische goederen, vandaar dat het niet op de site van Labstuff staat.

Het bedrijf welke dit aan je verkoopt is verplicht dit te melden aan de douane/KLPD

Hier een quote:

De Douane controleert op de aanwezigheid van deze vergunningen bij invoer, uitvoer en vervoer. Als u zonder vergunning invoert, uitvoert of vervoert, dan zal de Douane de zending stoppen, en haar bevindingen doorgeven aan politie en justitie. /unquote

Let op het woord 'vervoert'. De verkoper heeft een vergunning nodig, maar ook een partikulier die het koopt is verdacht is mij verteld door de douane.

Berichten: 840

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Bij welke stoffen is dit nog meer het geval?

Ik meen mij te herinneren alle stoffen op de CWC-lijsten (dus thionyl chloride, alle fosforchloriden, dimethylamine, enz.), fluoriden cyaniden, permanganaat , azijnzuuranhydride , anthralilzuur, misschien nog een die ik vergeet?

Dit klopt toch?

Wel vreemd dat ik op de site ammonium bifluoride en diethylamine vindt. Het diethylamine is volgens mij een precursor tot LSD, en het bifluoride is tenslotte een fluoride.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lyserginezuurdi%C3%ABthylamide

Daar zie je waarom diethylamine een precursor is, kijk maar eens goed naar de structuurformule.

Of zijn deze goederen niet gereguleerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Waar vind ik deze stoffen?

DiMethylamine staat op de lijst.. niet DiEthylamine

Maarja.. ze kunnen niet alles op de lijst gaan zetten, dat is te veel werk.

Berichten: 840

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Ik verbaas me dan wel echt over hun beleid. Ze gaan iets reguleren zoals permanganaat, dat HEEL veel andere toepassingen heeft, maar diethylamine niet. Terwijl diethylamine een directe precursor is tot LSD en niet bijzonder veel andere toepassingen heeft.

Maarja, zoals ik al gister aangaf in een andere topic, ik begrijp de Nederlandse overheid gewoon soms niet.

Berichten: 109

Re: Waar vind ik deze stoffen?

Waarom staat NaF op de ''verdachtenlijst''?? ik heb ff wat lopen natrekken op internet maar ik kom er echt niet uit waarom dit nou zo'n bijzondere stof zou moeten zijn waardoor het zo veel extra aandacht verdient. of is dit soms mijn naïeve geest. :oops:

Reageer