kristallisatie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

kristallisatie

Hallo,

Ik ben student juweelontwerp en voor mijn juwelen ben ik op zoek naar kristallisatie opl. Het is de bedoeling om kleine glazen bolletjes met een oplossing te vullen die na verdampen kristallen in de bolletjes achterlaat.Denk aan kopersulfaatopl waarbij de vloeistof langzaam verdampt en en koperkristallen achterblijven. Het verdampen van de opl zou traag gaan want wordt bekomen door de glaasjes af te dekken met een filtergaasje en zilveren houdertje.

Kan ik verschillende soorten kristallen in één bolletje bekomen of mengt dit met elkaar?

Als er iemand een manier weet om glas te blazen (echt op klein niveau max 3cm groot) mag die dat ook altijd melden.

Dank je wel

Grtz
[center]Vol - ledig[/center]

[center]Volledig[/center]

Berichten: 251

Re: kristallisatie

ik zie niet goed in hoe je kristallen wil kweken in glazen bolletjes...

in elk geval : als juweelontwerper heb je dus de beschikking over een gasvlam (genre bunsen); neem een glasbuis en smelt het uiteinde over een lengte van +/- 1 cm dicht terwijl je al draaiende lucht in de buis blaast. Even googelen op "glasblazen" lost veel vragen op. Het lukt soms van de eerste keer, maar reken daar niet op.

Ik weet dat er een e-boek over "glassblowing" bestaat, als ik me niet vergist te vinden via scribd.com of anders via virtual library. Zoek ook even bij de science amateurs ed.

Succes ermee !

Berichten: 5

Re: kristallisatie

met die glazen bolletjes bedoel ik eigenlijk een soort van rondbolkolven maar dan in het mini. Opening vanboven zoals bij een klein flesje,waaruit dan de vloeistof kan verdampen.

Bedankt voor de tip omtrent glasblazen.
[center]Vol - ledig[/center]

[center]Volledig[/center]

Berichten: 111

Re: kristallisatie