sneeuwkristallen

Moderator: Rhiannon

Berichten: 141

sneeuwkristallen

Ik heb al verscheidene keren gehoord dat water chemisch gezien echt een wonderbaarlijke stof is.

Zo heeft Dr. Emoto nog niet zo lang geleden nog iets wonderbaarlijks gevonden dat te maken heeft met water.

Moest er intresse zijn

:google:

Maar als HHO bestaat dan slaat deze stof werkelijk alles...Ik denk dat ik niet de enige ben die maar weinig geloof hecht aan het bestaan ervan, maar dat beetje geloof mag niet verwaarloosd worden. (denk maar aan al het onlogische dat mogelijk is in de kwantumfysica)

Het voelt een beetje alsof iemand een doek gaat wegtrekken en ik ben heel benieuwd wat er achter (of onder) dat doek zit ;) Zou het inderdaad HHO zijn ??

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: sneeuwkristallen

Rub, die Meneer Emoto mag ook onder de pseudowetenschappers worden geschaard. Het is wel bekend dat elke sneeuwvlok anders is. Aan de vorm is zeker niet te herkennen of die van Antarctica komt of uit een bergbeekje op Fuji-san.

Berichten: 141

Re: sneeuwkristallen

Rub, die Meneer Emoto mag ook onder de pseudowetenschappers worden geschaard. Het is wel bekend dat elke sneeuwvlok anders is. Aan de vorm is zeker niet te herkennen of die van Antarctica komt of uit een bergbeekje op Fuji-san.
Ik heb niet de bedoeling om hier een nieuwe discussie te starten over dat onderwerp. (misschien in een ander topic)

Toch wil ik even meegeven dat het niet de hoofdbedoeling is om aan de vorm van een ijskristal te herkennen vanwaar dat afkomstig is. Dat is inderdaad altijd anders, geen discussie mogelijk. Waar heb je die informatie gevonden?

Het gaat er om dat de vorm van die ijskristallen beïnvloed kan worden door straling/golven, zoals geluidsgolven (muziek) en andere zoals elektromagnetische stralen.

Dit zou ook het geval zijn voor straling die te maken heeft met parapsychologie, en dit is natuurlijk een discussie. Ik ben het eens over de invloed van stralen maar met die parapsychologie moet men uiteraard voorzichtig zijn, en niet zomaar met zogezegd bewijzen zwaaien, of omgekeerd tegenargumenten. (de onderzoeken lopen nog)

Berichten: 2.337

Re: sneeuwkristallen

Is dat dan zo nieuw?

Waarom krijg je anders betere kristallen als je met een glazen staaf op het glas van de beker schuurt tijdens het uitkristalliseren.

Trillingen, mechanische golven. Het maakt volgens mij niet uit of die opgewekt zijn door wrijving of door geluid (longitudinale golven).

Parapsychologische straling? 8-[

Berichten: 141

Re: sneeuwkristallen

Parapsychologische straling?
:P Oke even verduidelijking.

Heb je sommige mensen al horen zeggen dat iets negatieve of positieve aardstraling of energie kan hebben?

Gedachten die materie beïnvloeden??

;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: sneeuwkristallen

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>

Zal ik dit topic nu maar samenvoegen met het "Nutteloze"? Of verhuizen naar de chillout lounge?

</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: sneeuwkristallen

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Rwwh, samenvoegen met het Nutteloze-feitentopic haalt het niveau van dit laatste topic (nog verder) omlaag...</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: sneeuwkristallen

Had dit topic niveau dan?

Berichten: 2.337

Re: sneeuwkristallen

Er bestaat nog altijd iets als onder nul Fuzzwood.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: sneeuwkristallen

Afbeelding

Ik denk dat dit topic snel kan overwaaien naar een geloof v.s. wetenschap topic.

Sommige wetenschappers zijn zo erg met geitenwollen sokken dat ze niet meer serieus te nemen zijn.

Helaas bij het zien van de Dr. titel nemen mensen snel die uitspraken aan want dat is een wetenschapper, bla bla bla.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: sneeuwkristallen

Helaas bij het zien van de Dr. titel nemen mensen snel die uitspraken aan want dat is een wetenschapper, bla bla bla.
De grap is dat niet-wetenschappers een titel en een reputatie vaak zien als bewijs.

Een echte wetenschapper zal niet naar zijn reputatie verwijzen om te overtuigen, maar altijd naar resultaten van experimenten.

Berichten: 132

Re: sneeuwkristallen

@ArcherBarry: Is geloof geen wetenschap dan? Als we de door medici vastgestelde lichamelijke veranderingen ten gevolge van gebedsgenezing moeten geloven, dan is de kracht daarvan inmiddels wel bewezen. Geloof met een wetenschappelijk tintje (om me maar even voorzichtig uit te drukken) bestaat dus in elk geval wel. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: sneeuwkristallen

@spidey geef eens een referentie naar dat bewijs?

Geloof kan nooit worden ontkracht door een tegenvoorbeeld. Het kan daardoor nooit wetenschappelijk worden.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Maar nu drijven we opnieuw af, ik suggereer de discussie over geloof en wetenschap in het daarvoor bedoelde topic te houden.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: sneeuwkristallen

is die topic niet gesloten?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: nee, hij is gewoon open toch?</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 180

Re: sneeuwkristallen

zal ik het onderwerp over ijs dan maar iets wetenschappelijker maken. Want normaal gesproken wordt mensen verteld dat ijs een hexagonale structuur heeft. maar nu is er onderzocht (wel wetenschappelijk dus) dat ook een pentagonale structuur mogelijk is.

en uiteraard de link

Reageer