Isis Draw nu Symyx Draw

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 89

Isis Draw nu Symyx Draw

Ik heb pas Symyx Draw gedownload en nou krijg ik iets niet voor elkaar:

In Isis Draw kon je elke C-atoom afzonderlijk zichtbaar maken (standaard staat 'ie uit). Dat krijg ik bij Symyx niet voor elkaar. Iemand dit al gevonden?

Berichten: 89

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

Niemand? Of is mijn vraag niet duidelijk...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

Je vraag is wel duidelijk, maar als niemand het antwoord weet lijkt het me niet erg zinvol dat iedereen dat even aan jou gaat melden, zodat hier dadelijk geen 20 berichten staan dat niemand het weet.

Ik heb wat gezocht, maar ik kom ook niet verder. Misschien moet je de makers van het programma een mailtje sturen met je vraag?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 180

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

als je je structuur vangt met je lasso. (klinkt leuk)

dan selecteer je hem dus. hierna op rechter muisknop en dan via het kopje atom properties.

dan kies je hydrogen display en dan op auto drukken

hierna krijg je ook alle waterstoffen te zien maar al wel richting het goede neem ik aan??

uiteraard kun je ook kiezen voor rechts links etc. maar dit doet het trucje al.

Berichten: 1

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

Onder options/settings kan je display carbon explicitly aanzetten. Het lukt mij alleen nog niet om de bindingen tussen waterstof en koolstof ook zichtbaar te krijgen, behalve dan om het met de hand te doen (nieuwe binding maken en het uiteinde met de lettertoets in een H veranderen).

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

Waarom zou je dat willen? Maakt de zaak alleen maar rommeliger als je de H's alleen maar wil aangeven omdat ze er zijn. Als ze ergens mee reageren is dat een ander verhaal.

Berichten: 89

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

Waarom zou je dat willen? Maakt de zaak alleen maar rommeliger als je de H's alleen maar wil aangeven omdat ze er zijn. Als ze ergens mee reageren is dat een ander verhaal.
Leerlinge van de middelbare school zijn nog niet gewend om C's weg te laten, behalve dan voor benzeenringen.

Voorbeeldje van wat ik wil is benzoëzuur met de C van de carbonzuurgroep expliciet en de rest niet.

Ik heb Symyx ook gemaild maar kreeg hetzelfde antwoord als roshan. Dat laat weer álle C's expliciet zien... Afbeelding

Berichten: 89

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

Hmm, Symyx is er achter dat deze functie wél in ISIS zat, maar niet in Symyx. Ze gaan een aanvraag doen om het in de volgende versie te veranderen.

Berichten: 89

Re: Isis Draw nu Symyx Draw

Ik vroeg me af of iemand van jullie nog een install hebben van ISIS. Aangezien het toch freeware is voor onderwijsgebruik...

Reageer