reactie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 26

reactie

Hoe kan ik (door toevoeging van coefficienten) deze reactie laten kloppen?

C3H5(OH)3 + H2NO3+ -> C3H5N3O9 + H2O

Berichten: 1.816

Re: reactie

Zodra je formules zinvol zijn. ( Kijk ook eens op de help-functie!?) Kun je via de site van Woelen alles kloppend laten maken. Maar H2NO3 gooit zeker roet in je eten.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: reactie

Zolang jij die reacties niet zinvol op kan schrijven ben je sowieso nog LANG niet klaar voor stoffen als nitroglycerine.

Berichten: 281

Re: reactie

Zorg dat je voor en na de pijl evenveel atomen hebt. Eén of enkele stoffen moet je dus verdubbelen of verdrievoudigen of etc. net zo lang todat het klopt.

Berichten: 1.816

Re: reactie

Komt na kloppen, knallen?
LiA

Berichten: 281

Re: reactie

Tsja, dan kan je beter je vingers tellen voordat je begint ;)

Berichten: 3.145

Re: reactie

Nog een probleem is dat je links wel een lading hebt in H2NO3+ en rechts niet. Op zich klopt deze stof wel, dit is de stof die verantwoordelijk is voor nitrering van glycerol.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: reactie

Deze mod is not amused: inmiddels mag ik van de topicstarter toch wel meer inzicht verwachten.

Alleen al voor het niet gebruiken van sub- en superscript zou een slotje al kunnen, maar gezien het onderwerp al helemaal.

Topic gesloten of in ieder geval totdat mij duidelijk is gemaakt dat er geen regels worden overschreden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten