Reptielen met 2 hoofden

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 486

Reptielen met 2 hoofden

Schildpad met twee hoofden nieuwste attractie in Chili

Een tweehoofdige babyschildpad is de nieuwste attractie in het serpentarium van Santiago (Chili). Dierenarts Federico Errazuriz is trots op zijn twee nieuwste aanwinsten Don Quichote en Sancho. "In elk van de twee hoofdjes zit een apart brein. Maar het is duidelijk dat de linkerkant, Don Quichote dus, sterker is en zijn tegenhanger domineert", aldus Errazuriz.

Volgens de dierenarts verkeert de schildpad voor de rest in perfecte conditie en zal ze zonder ongelukken tot 15 jaar oud kunnen worden
De laatste tijd hoor ik steeds meer zulke berichten ( 3 weet ik zeker: een slang en 2 schildpadden) Hebben deze dieren eigenlijk een kans om hun voort te planten en krijgen hun jongen dan ook 2 hoofden? Is er een kans dat 2 hoofdige exemplaren de oude 1 hoofdige versies gaan verdringen?

Zouden ze daar voordeel bij hebben en dubbel zo 'slim' door zijn?[/quote]
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Reptielen met 2 hoofden

Het is mogelijk genetisch, dan zou het in de Hoggs genen liggen.

Als je met deze genen experiment kan je het aantal poten en andere lichaamsdelen varieren, dus waarom niet het aantal hoofden.

Meer voor de hand liggend is een siamese tweeling.

Hierbij is er tijdens de deling van de eerste paar cellen in de embryo een breuk opgetreden. Bij eeneiige tweelingen breekt het helemaal door de midden en groeien beide helften uit tot een individu. Bij siamese tweelingen scheurt het alleen in, zodat de helften die nog aan elkaar zitten 1 worden en de helften die los lagen twee verschillende worden.

Een siamese tweeling is voor zover ik weet niet genetisch.

Reageer