Eppendorf

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

Eppendorf

Hoi, zo maar even een vraag, hoe bevalt de apparatuur van Eppendorf. Waar werken jullie mee. Ze hebben de naam duur te zijn klopt dit.

Laat eens een mening horen ?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Ik heb de vraag verplaatst naar een passender forum. Niet alleen in biotechnische labos worden eppendorfjes gebruikt...</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Eppendorf

Bij ons in het labo wordt volop met eppendorfjes gewerkt. Duur? Kwestie van prijsonderhandeling. Ze zijn altijd nog veel goedkoper dan werken met glazen pipetten (de benodigde tijd om te pipetteren meegenomen natuurlijk).

Ik ben wel van mening dat de kans op fouten (verkeerd volume) veel groter is dan met een glazen pipet. Het pipetteren is wel iets dat je even moet leren. Verder blijft het noodzakelijk om vaak je pipet te kalibreren en te justeren.

Berichten: 873

Re: Eppendorf

We hebben er goede ervaringen mee en de prijs? goed gereedschap kost nu eenmaal geld. Voor mij vallen eppendorfjes onder goed gereedschap.

Calibreren doen wij om de drie maanden, afwijkingen vinden we nagenoeg niet. Vaak is er vloeistof opgezogen waardoor e.e.a. niet meer goed functioneert. Schoonmaken is dan het devies.

Reageer