flexibiliteit kalkstuc

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

flexibiliteit kalkstuc

Hallo beste mensen,

Geheel nieuw op dit forum wil ik jullie vragen of jullie een oplossing voor mijn probleem hebben.

Ik ben bezig met het maken van een kalkstuc op een houten ondergrond. Doordat deze ondergrond enige beweging heeft wil ik de kalkstuc flexibel maken.

Ik ben totaal niet chemisch onderlegt maar kon niet anders dan aan cellulose of een natuurlijke polymeer denken om dit toe te voegen.

Weet iemand raad.

Bedankt Mart

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: flexibiliteit kalkstuc

Ik heb zelf onlangs een muurtje gemetseld, hier heb ik om de specie elastischer te maken een olie aan toegevoegd, een alternatief was afwasmiddel. Helaas is het etiket van de can niet meer leesbaar dus ik kan je helaas niet vertellen van welk merk of type de olie was.
De natuurwet overheerst overal en leid tot bevruchting en word soms zwanger .

Berichten: 3

Re: flexibiliteit kalkstuc

Oliën zijn zuur en gaan na een tijdje de kalk laten bladderen. Kalk is nl. erg basisch.

Lijnolie is een mogelijkheid maar deze drogende olie gaat uiteindelijk toch migreren zodat het geheel weer bros wordt.

Ik heb ook geprobeerd met zeep maar de kalk krijgt dan een brokkelige structuur.

Weet je misschien nog waar je het gekocht hebt dan kan ik gaan zoeken of het speciale olie is ?

Berichten: 1.816

Re: flexibiliteit kalkstuc

Wel eens iets met latex geprobeerd?
LiA

Reageer