Siliciumdioxide, off-topic posts

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 58

Siliciumdioxide, off-topic posts

Snap het werkelijk doel nog steeds niet echt. De meeste dieren zitten bovendien, denk ik, echt niet zolang in hokken om silicose te krijgen. Maar op wat voor materiaal wil je die laag eigenlijk brengen en waarom juist siliciumdioxide?

Wanden kun je ook bedekken met bijv. (Alu)cement of tegels of lak/verf of epoxy. En daar kun je ook allerlei materialen door heen mengen om het slijtvaster en afwasbaar te maken.
Waarom moet topicstarter een reden geven ?? Ik vermoed dat hij zelf ook wel weet dat je wanden ook kan bedekken met tegels , lak, verf, ...

Hij wil, om wat dan reden ook, SIO2 aanbrengen. Ik denk dat het beter is om te concentreren op de vraag van de topicstarter dan op de vraag waarom hij die vraag stelt, niet ?

Sorry voor deze tussenkomst, maar ik ben daar nogal gevoelig voor. Als je geen antwoord weet dat zinnig is, lijkt het mij logisch dat je er niet op antwoord. Er zijn genoeg topics om je eigen idee te formuleren of je eigen naam/mening op te schrijven. En ik weet dat ik geen mod [-X ben, maar deze soort van interventies maakt het hele forum onpraktisch en heel wat minder wetenschappelijk dan dat het zich wil voordoen

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Dit gaat mij te ver off-topic. Gaan jullie hier maar lekker bekvechten (zonder posts-bijtelling). Als er een onvertogen woord valt dan behoud ik mij het recht voor het topic te sluiten en waar nodig een waarschuwing of nog erger uit te delen. [-X </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
chromblog.wordpress.com

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Siliciumdioxide, off-topic posts

Dus, in jouw ogen moet hier maar bijvoorbeeld recepten voor bommen en drugs worden gegeven gewoon omdat iemand dat vraagt?

Dit doorvragen is vaak nuttig, omdat er zo veel handigere oplossingen worden gevonden, oplossingen waar de TS in eerste instantie nooit an gedacht had. Dat noemen ze een discussie voeren, en dat is het doel van bijna elk forum. Dit forum is niet opgericht als een klaar terwijl u wacht-systeem.

Berichten: 58

Re: Siliciumdioxide, off-topic posts

Ik zeg helemaal niet dat hier recepten voor bommen en drugs moeten gegeven worden (staat dat ergens in mijn post?)

Behalve het feit dat je een vraag ivm drugs of bommen van verre ziet aankomen en dat dat duidelijk in de forumregels vastgelegd is, lijkt mij logisch dat dit niet mijn bedoeling is.

Langs de andere kant is deze vraag toch vrij duidelijk ? Hij gaat niet over bommen of drugs, en de TS is geïnteresseerd in het opspuiten van siliciumdioxide. In dit geval mag er toch wel van uitgegaan worden dat de TS geen domkop is die niet zou weten dat je een wand ook met tegels kan voorzien ??? Bijgevolg zijn alle antwooden als : heb je ook gedacht aan tegels, verf, ... compleet nutteloos, niet ? Moet er echt altijd een volledige beschrijving bij ? Behalve als het gaat over een topic dat verdacht lijkt (genre: Hoe maak ik trinitrotolueen?), lijkt het mij niet nodig om de boel te vertragen met vragen die er helemaal niet toe doen om tot een goed antwoord te komen.

Misschien kan de TS even vermelden hier dat hij echt wel met siliciumdioxide wil werken en niet met tegels, verf, ... Gewoon om zeker te zijn.

En wat is er mis met een "klaar terwijl u wacht-systeem" ? Voor sommige afdelingen in dit forum is dat toch wel de bedoeling, dacht ik ? Net daarom dat er ook andere topics zijn zoals "Chemie in de actualiteit", waarop kan gediscussieerd worden.
chromblog.wordpress.com

Berichten: 1.816

Re: Siliciumdioxide, off-topic posts

Ben het helemaal eens met F. Zie de relevantie niet tussen diervriendelijkheid en SiO2 op de wanden spuiten. Tenzij TS komt met een duidelijk waarom hij dit zo bedacht heeft, is voor mij dit gewoon een zinloos item.
LiA

Berichten: 180

Re: Siliciumdioxide, off-topic posts

Ben het helemaal eens met F. Zie de relevantie niet tussen diervriendelijkheid en SiO2 op de wanden spuiten.
ik was van plan niet te reageren, maar kon me toch niet inhouden.

(dit ivm niet relevantie van het originele onderwerp)

Het lijkt mij in dit geval ook niet van belang welke reden de topic starter heeft om SiO2 op een ondergrond aan te brengen.

Wellicht wilde hij/zij een andere en betere manier hebben om zand op een ondergrond te verkrijgen die beter vast zit, goedkoper is oid. en zand is volgens mij bij veel dieren in grote getalen aanwezig in hun natuurlijke habitat. (of ziet er natuurgetrouwer uit voor de klanten/bezoekers)

Maar wat de reden ook is dat maakt in dit geval voor het antwoord niet uit.

en voor de topicstarter: ,, ik zal nog even zoeken naar een andere manier, ik dacht aan iets van eerst je oppervlak behandelen met één of andere silane en dan die silane weer modificeren met silica deeltjes.'' Maar dit zoek ik dus nog wel even uit

Groet Niels

Berichten: 58

Re: Siliciumdioxide, off-topic posts

Tenzij TS komt met een duidelijk waarom hij dit zo bedacht heeft, is voor mij dit gewoon een zinloos item
Ik denk dat het de bedoeling is van dit forum om ten dienste te staan van mensen die met vragen zitten rond chemie en zijn toepassingen ? End at je bijgevolg zo goed mogelijk en to the point antwoord als je iets kan bijbrengen.

Als het voor jou zinloos is, wil dat zeggen dat je niks zinnigs kan bijbrengen tot de oplossing en dan stel ik voor dat je in het vervolg niet meer antwoord . Lijkt je dat wat ? Iedereen gelukkig toch ?

(Met dank aan Niels voor de steun)
chromblog.wordpress.com

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Siliciumdioxide, off-topic posts

Er is geen reden om je druk te maken over doorvragen van andere forumleden, ook al zie je er zelf het nut niet van in. Het staat iedereen vrij om binnen de grenzen van het betamelijke en de forumregels op een eigen manier aan discussies/vragen deel te nemen. De topic starter bepaalt zelf óf en in hoeverre hij/zij ingaat op verzoeken om meer informatie.

Berichten: 1.816

Re: Siliciumdioxide, off-topic posts

Precies en we reageren ook niet om van dienst te zijn, maar simpel omdat we mee willen denken. En proberen het leuk en leerzaam te houden.

Bovendien zijn veel problemen later opgelost, simpel omdat de context duidelijker werd.

O ja, silicose ontstaat niet door amorf SiO2.
LiA

Reageer