stage in het buitenland

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 83

stage in het buitenland

Hallo,

is er iemand op dit forum die een stage in het buitenland gedaan?

ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.

ik studeer nu zelf Life Sciences (ben een stage aan het doen in het LUMC)

maar ik moet nog een stage van drie maanden ergens anders doen.

mij leek het wel leuk om dit in het buitenland te doen.

adrian

Berichten: 32

Re: stage in het buitenland

Tip:

Als je buiten de EU je stage gaat lopen, regel dan een visum.

Een klasgenoot van mij kon z'n 2e stage in Amerika lopen, maar moest deze halverwege afbreken omdat hij geen visum had.

Resultaat: Hij moest haastig een stageplek regelen om het 2e deel van de stage binnen de termijn te kunnen volbrengen en hij mag een half jaar Amerika niet in.

Berichten: 8

Re: stage in het buitenland

sarin schreef: Tip:

Als je buiten de EU je stage gaat lopen, regel dan een visum.

Een klasgenoot van mij kon z'n 2e stage in Amerika lopen, maar moest deze halverwege afbreken omdat hij geen visum had.

Resultaat: Hij moest haastig een stageplek regelen om het 2e deel van de stage binnen de termijn te kunnen volbrengen en hij mag een half jaar Amerika niet in.
Inderdaad, een vriend van mij had ook een soortgelijk probleem in Australie (als ik het me goed herinner).

Zorg ervoor dat je goed geinformeerd bent over de regels rondom langdurig verblijf in een land.

Als het om een stage binnen de EU gaat zijn deze regels volgens mij niet zo heel streng.

Ik weet alleen niet hoe toegankelijk buitenlandse stages zijn voor een stageperiode van 3 maanden. De meeste nederlandse bedrijven zijn hier al niet zo blij mee (inwerk periodes etc), dus het zou nog lastiger kunnen zijn in het buitenland.

Veel succes in ieder geval. ;)

Berichten: 83

Re: stage in het buitenland