stage in het buitenland

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 83

stage in het buitenland

Hallo,

is er iemand op dit forum die een stage in het buitenland gedaan?

ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.

ik studeer nu zelf Life Sciences (ben een stage aan het doen in het LUMC)

maar ik moet nog een stage van drie maanden ergens anders doen.

mij leek het wel leuk om dit in het buitenland te doen.

adrian

Berichten: 32

Re: stage in het buitenland

Tip:

Als je buiten de EU je stage gaat lopen, regel dan een visum.

Een klasgenoot van mij kon z'n 2e stage in Amerika lopen, maar moest deze halverwege afbreken omdat hij geen visum had.

Resultaat: Hij moest haastig een stageplek regelen om het 2e deel van de stage binnen de termijn te kunnen volbrengen en hij mag een half jaar Amerika niet in.

Berichten: 8

Re: stage in het buitenland

sarin schreef: Tip:

Als je buiten de EU je stage gaat lopen, regel dan een visum.

Een klasgenoot van mij kon z'n 2e stage in Amerika lopen, maar moest deze halverwege afbreken omdat hij geen visum had.

Resultaat: Hij moest haastig een stageplek regelen om het 2e deel van de stage binnen de termijn te kunnen volbrengen en hij mag een half jaar Amerika niet in.
Inderdaad, een vriend van mij had ook een soortgelijk probleem in Australie (als ik het me goed herinner).

Zorg ervoor dat je goed geinformeerd bent over de regels rondom langdurig verblijf in een land.

Als het om een stage binnen de EU gaat zijn deze regels volgens mij niet zo heel streng.

Ik weet alleen niet hoe toegankelijk buitenlandse stages zijn voor een stageperiode van 3 maanden. De meeste nederlandse bedrijven zijn hier al niet zo blij mee (inwerk periodes etc), dus het zou nog lastiger kunnen zijn in het buitenland.

Veel succes in ieder geval. ;)

Berichten: 83

Re: stage in het buitenland

het is, wat ze van school noemen, 'een leerstage'.

dus het is als het ware meelopen met een heel ervaren persoon

Berichten: 32

Re: stage in het buitenland

het is, wat ze van school noemen, 'een leerstage'.

dus het is als het ware meelopen met een heel ervaren persoon


Klinkt een beetje als het "meister und gesel" systeem uit Duitsland.

Misschien een idee om daar je stage te lopen, dat scheelt ook weer gedoe met visa.

Berichten: 83

Re: stage in het buitenland

daar heb ik idd nog niet aan gedacht om iets in duitsland te zoeken.

ik zat ook al een beetje voor een stage in belgië te kijken, want dat is dicht bij mijn woonplaats

Berichten: 129

Re: stage in het buitenland

Heeft je school geen samenwerkingsverbanden met andere hogescholen?

Bij ons komen ieder jaar studenten uit Spanje, Frankrijk, Turkije, ... en onze studenten trekken naar Spanje, Portugal, Duitsland, Denemarken, tot zelfs zuid-Afrika.

Drie maanden is wel lang om enkel mee te lopen. Een beperkt project moet toch ook kunnen?

Reageer