Afbraak VOCL

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Afbraak VOCL

Beste mensen,

Ik ben bezig met het afstuderen van me opleiding milieukunde en ben bezig met mijn scriptie. En nu heb ik een aantal vragen:

Ik lees overal dat PER niet afbreek onder aerobe omstandigheden... waarom niet?

Ik hoor dat de rest van de VOCL ook niet tot nauwelijk afbreken onder diezelfde omstandigheden. Waarom is dat zo?

Tijdens het injecteren van waterstofperoxide in de bodem reageert dit met de VOCL verontreiniging. De verontreiniging wordt hierdoor makkelijker beschikbaar om te verwijderen (in dit geval te oxideren) waarom en wanneer wordt die makkelijker beschikbaar???

Ik wil dit graag uitleggen in chemische vorm. b.v.

X reageert met Y en er ontstaat P waardoor ...proces de VOCL vrijkomt van de bodem indien geadsorbeert.

Ook ben ik op zoek naar alles fysicsh en chemische eigenschappen van VOCL.....

vriendelijke bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Afbraak VOCL

Over afbraakprocessen in de bodem is nog niet zo heel veel bekend.

Er is een boekwerkje gemaakt door SIKB te Gouda, specifiek over de afbraak van VOCl in bodem. Dat boekje ligt op mijn bureau, maar ik ben sinds vandaag met vakantie...

Ik denk dat het wel te bestellen is, als je die paar euri ervoor wilt uitgeven en mocht je op dit mooie Forum geen sluitende antwoorden krijgen.

Dit is de website van SIKB.

Berichten: 2

Re: Afbraak VOCL

Het boekje ken ik:) heb namelijk zelf al de cahiers van SIKB..

Maar ik wil graag een chemisch onderbouwing van waarom dat nu niet omgezet kan worden aerobe en dergelijke...

eveneens vriendelijk bedankt voor de reactie en fijne vakantie.

Reageer