omzetting van eenheden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

omzetting van eenheden

hallo,

weet er iemand hoe je van mmol V/g overgaat naar V/nm2

graag antwoord.. het is een beetje dringend..

Alvast bedankt aan de mensen die zouden antwoorden!!

groetjes

pepsi

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: omzetting van eenheden

Je probeert de eenheden van andere grootheden om te zetten: mmol, g en nm hebben alle andere grootheden.

Ik zou even geen manier weten hoe je dat wilt doen. Alsof je lengte in massa moet uitdrukken.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3.145

Re: omzetting van eenheden

De vraag moet je nog eens beter omschrijven. Welke grootheid gaat het om en in welke context?

Wat ik nu lees is dat je mmol per gram wilt omzetten naar per vierkante nanometer :lol: . Daar kan ik geen chocola van maken.

Berichten: 31

Re: omzetting van eenheden

waar staat de V voor bij V/g en V/nm2??

Berichten: 3.145

Re: omzetting van eenheden

Die V doet er niet toe, die zit in beide kanten. Normaliter staat V voor volt (eenheid van electrische spanning of potentiaal).

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: omzetting van eenheden

Die "V" is volgens mij Vanadium. Er zal een Vanadium-belading op een absorbant zijn van zoveel mmol V per gram absorbant. Dit komt dan overeen met zoveel mmol V per vierkante nanometer absorbant.

Wat de omrekeningsfactor is, zal van je absorbant afhangen.
For the first time, maximum sorption capacities of 1.32mmol Mo/g FH and 1.79 mmol V/g FH were derived, indicating that both metals have a high binding affinity for the FH surface.
http://www.the-conference.com/conferenc ... s/A121.pdf
The vanadium-loading of the precursor sample is 1.7 mmol V/g sample or 1.0 V/nm2,
http://www.google.com/search?hl=en&q=%2 ... f&oq=&aqi=
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 6

Re: omzetting van eenheden

Raspoetin heeft inderdaad gelijk.. met die waarde kan ik misschien wel iets doen!!

alvast bedankt!!

groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: omzetting van eenheden

Niet te snel! Hou er rekening mee dat het specifiek oppervlak van elke stof verschillend is. Als bij bovenstaand rekenvoorbeeld een ander absorbant is gebruikt dan jij hebt gebruikt, kun je dit niet zomaar omrekenen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer