CHEM C3000

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 3

CHEM C3000

Hallo allemaal :)

Ik zit in 3de jaar TSO TW en ik vind chemie echt top! (eerste keer dat ik chemie had)

Ik zou graag de CHEM C3000 set willen bestellen, maar waar kan ik dat precies kopen?

Waar is het voordeligste om het te kopen (ik woon nl. in België)

Bedankt :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: CHEM C3000

Online waarschijnlijk het beste bij de winkel van de leverancier zelf.

Als je het iets dichter bij huis wil zoeken zou je het bij Labstuff kunnen proberen.
β-Damascenon en maneschijn

Berichten: 2.337

Re: CHEM C3000

Labstuff heeft die, je meot maar eens de zoekfunctie gebruiken het staat zeker ergens op het forum.

Realiseer je wel dat die doos niet goedkoop is.

Als je die doos in een winkel wil kopen heb ik geen flauw idee waar je dat zou kunnen vinden. Grote speelgoedzaken?

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: CHEM C3000

In Nederland is de doos niet te koop in een gewone winkel, ook omdat de handleiding niet in het Nederlands is vertaald. De Engelstalige versie is wat duurder dan de Duitse versie. Beiden zijn oa bij Labstuff te bestellen.

Maar er zijn ook wat nieuwere Kosmos chemiedozen (Duitstalig), deze staan ook op de site van Labstuff.

Je kan ze ook af en toe op Ebay vinden.

Maar indien je in USA besteld, realiseer je dan wel dat de verzendkosten voor zo'n grote doos wel eens rond de 100 dollar kunnen zijn.

Berichten: 840

Re: CHEM C3000

Volgens mij is C3000 de enige 'echte' chemiedoos die er nog bestaat, waar ze niet alleen maar foolproof stoffen in hebben gedaan zoals zeep, kleurstofjes en natriumbicarbonaat.

Of is de Kosmos ook interressant?

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: CHEM C3000

De C3000 komt van Kosmos Jor... :P

In theorie is alles van Kosmos goed (Een van de goede kanten van Duitsers..)

Berichten: 183

Re: CHEM C3000

Vroeger (12 jaar geleden :P ) hadden ze die in de "Bart Smit" bovendien met Nederlandse handleiding. Tegenwoordig weet ik het niet, maar je kan misschien eens een mail sturen naar daar om dat te vragen.

Berichten: 3

Re: CHEM C3000

Ik heb de set besteld in het engels.

Ik ben heel benieuwd :D

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: CHEM C3000

Foto's!! (svp)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: CHEM C3000

Ouch ouch ouch

De set was niet in stock dus ik moet nog 2 weken wachten ^,^

Ik kan echt niet wachten :D

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: CHEM C3000

Je geduld zal beloond worden :)

Nou nog even hopen dat de Belgische post er niet mee gaat voetballen.. want daar staan ze om bekend.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: CHEM C3000

Belangrijk nieuws betreft C3000 !!

Ik krijg zojuist bericht uit de USA dat de Engelse versie van de C3000 niet meer leverbaar is vanwege beperkingen betreft transport, hieronder hun mail:

Due to some shipping regulations from the IATA (Int. Air Transport Assoc.) we cannot ship certain items internationally via air at this time. Chem C3000 is one of them. A full list is below:

CHEM C1000

CHEM C2000

CHEM C3000

CORE SCIENCE

ELEMENTS OF SCIENCE

DBFB: CLASSIC CHEM

PERFUME SCIENCE

Ik ben nog bezig met onderzoek of het echt afgelopen is, en ben ook in onderhandeling met Kosmos Duitsland of ze iets kunnen regelen.

Berichten: 39

Re: CHEM C3000

http://www.betatoy.nl/

Verkoopt ook Kosmos Chemie dozen. Je zou het via hen kunnen proberen.

Ik heb de mijne indertijd in Duitsland zelf gekocht.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: CHEM C3000

Ja... Betatoy krijgt zijn C3000's via mij.. werkt dus ook niet.

Maar ik ben bezig met Kosmos USA en Kosmos Duitsland om engelse kits op een andere manier hier te krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: CHEM C3000

Even een update over de C3000, 2000 en 1000 Engelse versie.

De engelse versie is weer verkrijgbaar bij Labstuff, ik heb samen met Kosmos USA en Kosmos Duitsland een oplossing gevonden voor het probleem.

Reageer